כסף וצרכנות

שוד בחברה של משה כחלון: התחפשו לשליחי וולט וגנבו מיליונים

חברת האשראי יונט קרדיט, בראשות השר לשעבר משה כחלון, עברה שוד אלים בו נשדד סכום של מיליוני שקלים ומט"ח. המשטרה החלה בחיפוש אחר החשודים
מערכת ice |  2
יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)
שוד מתוחכם בחברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט. על פי דיווח של החברה אמש (שני), נשדד סכום של כ-3.5 מיליון שקל ומטבעות זרים מהסניף הראשי של החברה באזור התעשייה בחולון.
יו"ר החברה הוא שר האוצר לשעבר משה כחלון, ועל פי הפרסום באתר 'כלכליסט', במהלך השוד, שהתרחש אתמול בשעות הבוקר שני רעולי פנים הגיעו למתחם מחופשים לשליחים של וולט, עם מדי החברה ותיקי אחסון גדולים. השניים נכנסו למשרדים והתנפלו על העובדים תוך כדי שהם מרססים בגז פלפל מחניק.
החברה דיווחה למשטרה על השוד וכעת הם פועלים יחד עם חברת האבטחה של הבניין על מנת לזהות את החשודים ולהעמיד אותם לדין. בנוסף, יונט פועלת לצמצם את הנזק בגין האירוע ופנתה לחברת הביטוח כדי להפעיל את הפוליסה שברשותה.
 
בהודעה שמסרה החברה היא כתבה כי נכון לעכשיו לא נרשמו נזקים נוספים לפעילות החברה, כגון חשיפות משפטיות או פיננסיות שיכולות להשפיע על עסקיה. עם זאת, בכיר בחברה אמר ל'כלכליסט' כי "עד שעלינו על דרך המלך – חטפנו מכה". וזאת עקב כך שתחום המט"ח, שנמצא בצמיחה בפעילות החברה, עלול להיפגע.
חברת האשראי החוץ בנקאית, יונט קרדיט, לא מהגדולות בשוק ונסחרת בשווי של מעל 150 מיליון שקל בלבד. בשנת 2020 הסתכמו הכנסות החברה בסכום של 12.7 מיליון שקל, ואת הרבעון הראשון היא סגרה עם הכנסות של 6.7 מיליון שקל.

ביקורת נוספת שנשמעה אל חברת האשראי החוץ בנקאית נעוצה בריבית הגבוהה שהיא גובה מלקחותיה, ריבית דו ספרתית של 26% - ריבית גבוהה מהמקובל עם קידומת 1. המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, התייחס לכך בעבר ואמר כי ריבית דו-ספרתית עם קידומת 2 היא לשים מכשול בפני עיוור וכי אלו ריביות שמאוד מורכב להחזיר אותן - דבר שמגדיל את הסיכוי לכישלון ההחזרה על ידי הלקוח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עונש
    סימה מרציאנו 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מגיע לו יותר גרוע זה חפרפרת
    סגור
  • 1.
    טוב ששדדו את העושקים האלה
    אזרח 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שירגישו מה זה להישדד ובושה לכחלון שמכל התחומים בעולם בחר להפפרנס מריבית גזל
    סגור