כסף וצרכנות

שטראוס פרסמה את הסכום שצפויה להפסיד בעקבות הריקול

ענקית המזון, שנאלצה להוריד מגוון רחב של מוצריה מן המדפים לאחר שהתגלה בהם סלמונלה, הודיעה כי עד לסיום השנה הנוכחית, הפסדי החברה צפויים להגיע לכ-170 עד 230 מיליון שקל
מערכת ice |  4
מוצרי שטראוס
בסוף החודש שעבר הודיעה שטראוס-עלית על ריקול נרחב של הורדת מוצריה מן המדפים, זאת לאחר שהתגלתה בהם סלמונלה. היום (חמישי), כשבמקביל היא מחזירה חלק ממוצריה למדפים לאחר שהוגדרו כבטוחים לצריכה, החברה מפרסמת את ההשלכות הכלכליות של הורדת המוצרים מן המדפים צפויות להיגרר עמוק אל תוך שנת 2022, כשעד לסיומה היא צופה הפסדים של בין 170-230 מיליון שקל.  
בנוגע לדו"ח הרבעון הראשון של שנת 2022, שהחברה צופה הפסדים ברווח הנקי של 115-125 מיליון שקל רק ברבעון. הערכת החברה נשענת על אומדנים הכוללים קיטון במכירות בגין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות והחנויות, אומדן היקף השמדת מלאים, עלויות פיצוי לפי קביעת החברה לצרכנים, עלויות נלוות נוספות וכן בהתחשב בהשפעת המס.
בנוסף לאומדנים הרלוונטיים ביחס להשפעות על התוצאות הכספיות ברבעון הראשון לשנת 2022, האומדנים לשנת 2022 בכללותה כוללים אומדנים בדבר עלויות השבת המפעל לכושר יצור מלא, אובדן רווחים בהתאם לתחזיות בדבר מועד סיום השבתת המפעל וחזרה לייצור ומכירות המבוססות על תרחישים אפשריים שונים, עלויות נלוות נוספות וכן בהתחשב בהערכת החברה בדבר קיומו של כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו לחברה.
יש לציין כי נכון למועד דוח זה החברה אינה יכולה להעריך את ההשפעה העתידית על נתחי השוק של החברה במוצרי הממתקים, והדבר מותנה בין היתר במועד סיום השבתת המפעל וחזרתו לפעילות מלאה וכן בהשפעות עקיפות של אירוע הריקול על תוצאות החברה אם וככל שיהיו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ריקול
    אנונימי 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מכניסים אנשים לחרדות בדיוק כמו בקורונה כל התופעות שמרגישים אחרי אכילת מוצרים עם סלמונלה זה פסיכולוגי כי זה מה שהכניסו לראש.
    סגור
  • 3.
    פחות יאכטה, לא קרה כלום. (ל"ת)
    מאיר 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פוטין אכזרי ומסוכן
    פשה 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פוטין וצבא רוסיה מבצעים טבח בבוצ'ה ומריופול שבאוקריאנה-ביזיון !
    סגור
  • 1.
    לאורך זמן מדובר בחברה רווחית
    דני54 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק צריך למצוא את העיתוי הנכון להיכנס
    סגור