כסף וצרכנות

אלפי שקלים לכל עובד: אלו העסקים שירוויחו בגדול

מזכר שפורסם להערות הציבור בנוגע להשתתפות המדינה במימון ההתאמות למעסיקים שיקלטו בעלי מוגבלויות מפרט את ההטבות שיתקבלו
מערכת ice | 
בעלי מוגבלויות בשוק העבודה (צילום פלאש 90/נטי שוחט, freepik)
מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה הפיץ להערות לציבור תיקון תקנות שנועדו להשתתפות המדינה במימון התאמות למעסיקים הקולטים עובדים עם מוגבלות: פחות השתתפות עצמית למעסיק, ביטול חובת הערבות הבנקאית וסיוע לגופים ציבוריים בהנגשת מקום העבודה.
התיקון מתפרסם היום (חמישי) ולמשך שלושה שבועות להערות הציבור, ולאחר שקילת כלל ההערות יחתם באופן סופי ע״י שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל׳ אורנה ברביבאי. תיקון התקנות מתמקד בשלושה נושאים עיקריים.
 
התיקון הראשון והמשמעותי, בעוד שכעת מעסיקים במגזר הציבורי, לרבות רשויות מקומיות, אינם זכאים כלל לכל סוג של השתתפות במימון התאמות והנגשה לקראת קליטת עובדים עם מוגבלות. בתיקון הנוכחי תשתתף המדינה במימון רכישות ציוד ובהתאמות עמדות עבודה עבור עובדים עם מוגבלות, תיקון שיהווה מהפכה של ממש עבור המגזר הציבורי והשתלבותם של עובדים עם מוגבלות במגזר זה.
התיקון השני נוגע להשתתפות העצמית הנדרשת כיום ממעסיקים. בתקנות החדשות הופחתה ההשתתפות העצמית ב-50%, מ-5,000 שקלים לכל היותר עד כה, ל-2,500 שקלים לכל היותר בלבד.
תיקון נוסף עוסק בערבות הבנקאית הנדרשת מהמעסיק. כיום נדרש מעסיק לספק ערבות בנקאית על סך 20% מהסכום שמקבל מהמדינה, עד שיוכיח כי העסיק עובד עם מוגבלות למשך 12 חודשים ובשליש משרה לפחות. מעתה, מעסיקים לא יצטרכו לספקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה