מדדים ומחקרים

שוק העבודה בארה"ב בשפל חדש: כמה מיליונים התפטרו ולמה?

מנתוני הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה עולה כי בעקבות הדרישה של החברות לחזור לעבוד מהמשרדים, מספר העובדים שהתפטרו במשק זינק לשיא חדש ועמד על 4.5 מיליון בחודש מרץ
מערכת ice | 
שוק העבודה בארה"ב (צילום pexels)
שוק העבודה בארה"ב רשם בחודש מרץ האחרון שיא חדש של 4.5 מיליון עובדים שעזבו את עבודתם, כך הראו ביום שלישי נתונים חדשים של הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה.
מספר הפרישות בארצות הברית גדל בצורה משמעותית במגזר השירותים המקצועיים והעסקיים, כמו גם בבנייה. שיעור הפרישה הכולל עלה ל-3%, רמה שלא נראתה מאז דצמבר 2021.
 
"מכיוון שמעסיקים דורשים מהעובדים לחזור למשרדים, הפרישה מתקתקת כלפי מעלה. סיבה מרכזית להתפטרות היא מרחק הנסיעה הארוך מן העבודה", כתבה הכלכלנית הראשית של ZipRecruiter, ג'וליה פולק בטוויטר. גם מספר המשרות הזמינות עלה וטיפס ל-11.5 מיליון, הרמה הגבוהה ביותר מאז החלה סדרת הנתונים בדצמבר 2000, כך הראה סקר משרות פנויות ותחלופת עובדים.
שיעור המשרות הפנויות עלה ל-7.1% מ-7% בחודשיים הקודמים. זה אומר שהיו 1.9 משרות פנויות לכל עובד מובטל במרץ. יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, הצביע לא פעם על ההידוק ה"לא בריא" של שוק העבודה, אשר תורם לאינפלציה הגבוהה. הבנק המרכזי אמור להכריז על שינויים במדיניות המוניטרית ביום רביעי מכיוון שהוא שואף לצנן את הכלכלה מספיק כדי להשיג שליטה על האינפלציה, אך לא כל כך כדי להפסיק את ההתרחבות, מה שגם גם עלול לזעזע את שוק העבודה.
לעת עתה, עסקים אמריקאים עדיין מתקשים למצוא ולשמור על עובדים. מגזר הייצור בפרט עדיין נאבק במחסור בכוח אדם, כך הראו נתוני המכון לניהול אספקה ​​ביום שני, לאחר שסקר מרכזי דיווח על שיעורי פרישה גבוהים יותר. פרסומי המשרות הקמעונאיים והייצור עלו, כך הראו נתוני JOLTS, בעוד שמשרות ממשלתיות ותפקידים בתחום התחבורה, המחסנים והשירותים ירדו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה