כסף וצרכנות

מכרזי המוניות חוזרים לנתב"ג: כך המהלך ישפיע על המחיר

לאחר חמש שנים, משרד התחבורה מחזיר את הנוהל שיאפשר רק לחברות זוכות במכרז להפעיל מוניות בשדה התעופה, אלו הנסיבות שהובילו למהלך
מערכת ice |  1
מוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)

משרד התחבורה צפוי להחזיר את מכרז המוניות לנתב"ג, כאשר רק החברה הזוכה תוכל לספק מוניות בטרמינל 3, בשונה למצב היום לפיו כל נהג מונית יכול לאסוף נוסעים משדה התעופה.
 


לפני כ-5 שנים החליט משרד התחבורה לאפשר תחרות, ולהותיר לכלל נהגי המוניות לקבל נוסעים בנתב"ג, זו בעקבות מחאה בקרב נהגי המוניות שטענו שהתנאים של המכרז וההנחה של יותר מ30% ממחיר המחירון שהבטיחו החברות שפעלו בנתב"ג, אינם הוגנים.

במקום זאת, הוחלט לאפשר כניסה לכלל הנהגים בכפוף לכך שירשמו דרך פלטפורמה של נתב"ג כך שהפיקוח ישמר, אולם היו מי שהמשיכו להתלונן על פיקוח מחירים לא רווחי, לצד דיווחים על נהגים שלא ביצעו הרשמה כראוי וגבו מחירים מופרכים מתיירים. כעת המהלך החדש, למעשה מבקש להשיב את ההסדר הישן לכנו, כאשר רק החברות שיזכו במכרז יוכלו לספק מוניות לתיירים ולתושבים השבים ארצה.
 


על פי נתוני אתר משרד התחבורה, כיום פעילים בישראל יותר מ-20,000 מוניות, ב-400 תחנות מוניות שונות, המסיעות יותר מחצי מיליון נוסעים ביום. ענף המוניות ככלל מפוקח על ידי משרד התחבורה, כאשר כל נהגי המוניות מחויבים להציע תשלום על פי מונה לפי חוק.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יעבדו
    דה נירו 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף נהג שפוי לא יעבוד בנתבג ברמת במחירים הנוכחית,גטטקסי,דלק,ביטוחים וכו...התיקרו בעשרות אחוזים ומחיר המונה נשאר...אי אפשר להפסיד!
    סגור