כסף וצרכנות

תביעה נגד הפניקס: טענה שהלקוח 'שמן'

אמו של המנוח שנפטר מסרטן תובעת את יתרת תגמולי הביטוח, אך חברת הפניקס טוענים כי המנוח לא ציין את המשקל והגיל הנכונים בעת צירפו לביטוח שהיה גבוה ב-40% והיה תנאי סף לקבלת ביטוח רפואי מסוג זה

מערכת ice |  11
הפניקס (צילום Magma Images)
חברת הביטוח 'הפניקס' נתבעה על תשלום דמי ביטוח חיים אותם דורשת אימו של מבוטח שנפטר מסרטן, כך בתביעה שאותה הגישה לאחרונה עו"ד מורן אברהמי יום טוב ועו"ד לי ברוך, בשמה של האם.
בתביעה נטען, כי הגבר, תושב קיבוץ בצפון, חלה לפני כשלוש שנים בסרטן מסוג מלנומה, ששלח גרורות לעצמות השלד והריאות. מצבו התדרדר במהירות, ובחלוף שנה מאבחון המחלה, בגיל 66, הוא נפטר. למנוח, כך נטען, הייתה פוליסת ביטוח חיים בחברת 'הפניקס', ולפיכך, הגישה אימו, שהיא היורשת החוקית שלו, בקשה לחברת הביטוח לקבלת תגמולי הביטוח המגיעים לו בגין מקרה מוות.
 
אלא שעל פי התביעה, 'הפניקס' דחתה את בקשתה של האם, בטענה, כי בטרם הצטרפותו לביטוח, סבל המנוח מבעיות רפואיות, שלא הובאו לידיעתה. כך, למשל, טענה 'הפניקס', כי בהצהרת הבריאות שעליה חתם המנוח, הוא ציין אמנם כי משקלו הוא 102 ק"ג, אך לא הצהיר על כך כעל עודף משקל. וכך, כשבוע לאחר הדחייה, העבירה 'הפניקס' לאימו של המנוח כ-223 אלף שקלים, שהם מחצית מסכום הפיצויים המגיעים לה.
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, המנוח מעולם לא הסתיר מחברת הביטוח מידע על מצבו או עברו הרפואי. לדבריה, בטופס ההצטרפות לפוליסת הביטוח צוין משקלו (102 ק"ג) כ"עודף משקל", אולם 'הפניקס' בחרה להתעלם מנתון זה, מאחר ולא הייתה לו חשיבות לעניין קבלתו של המנוח למסגרת הביטוח. יתרה מכך, נטען, המנוח חתם על טופס ויתור על סודיות רפואית, כך ש'הפניקס', לו רצתה, יכולה הייתה לדעת בנקל מה היה מצבו בטרם הצטרף לביטוח, ואין לה להלין אלא על עצמה. 
 
עוד נטען בתביעה, כי חברת 'הפניקס' מתנהגת בניגוד לדין, וכי ממילא משקלו של המנוח לא קשור לסיבת המוות.  לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, המנוח היה איש פשוט מאוד, שלא  היה מודע כלל כי מדובר בנתון מהותי, כך שטענת 'הפניקס' לכוונת מרמה או לאי גילוי היא תמוהה.  "לאורך כל השנים מאז רכישת הפוליסה גבתה חברת הפניקס את דמי הביטוח כסדרם, ועתה, כשהיא נדרשת לשלם פיצוי כמוסכם בפוליסה, היא מסרבת לשלם את מלוא תגמולי הביטוח. בכך יש משום חוסר תום לב מצד הנתבעת", דברי עו"ד אברהמי-יום טוב.
בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברת 'הפניקס' לשלם לאימו של המנוח את יתרת תגמולי הביטוח בסך כ-218 אלף שקלים בצירוף הפרשי ריבית והצמדה, וכן לחייב את 'הפניקס' בתשלום ריבית עונשית בשיעור מקסימלי (ולפחות פי עשרה מהריבית הנהוגה במשק). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בבת ים.
מהפניקס נמסר "החברה משתתפת בצער האם. אולם, מודגש כי המנוח לא ציין את המשקל והגיל הנכונים בעת הצירוף לביטוח כפי שנטען, ואילו היה מציין את המשקל האמיתי הגבוה בכ-40% מהמשקל שצויין, היה עולה כי המבוטח מוגדר כחולה בהשמנת יתר חולנית, זאת להבדיל מהמשקל עליו הצהיר (102 ק"ג). השמנת יתר, בשילוב עם מחלות בכלי דם מהם סבל המנוח, מהווים מידע מהותי כתנאי לקבלה לביטוח רפואי מסוג זה.
המבוטח אכן חלה בסרטן אך בהתאם לדוח הרפואי שהוצג מטעם המנוח, הוא נפטר ממחלת לב והמצב הרפואי של השמנת היתר, אודותיו לא הצהיר. 
מודגש כי המנוח נפטר כשנתיים לאחר מועד הצרוף לביטוח ולמרות האמור, החברה לא דחתה את התביעה ושילמה את תגמולי הביטוח באופן יחסי לפרמיה המופחתת ששולמה על ידי המנוח, המתאימה לאדם בריא. נדגיש כי המבוטח הגיש תביעה משפטית באמצעות עו"ד והחברה מאמינה כי הדברים יתבהרו ויובהרו במסגרת בית המשפט".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מנהל
    איציק 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היפוא מפקח על ביטוח לא עושה כלום ואחר כך ניהיה מנהל חברת ביטוח חחחחחח
    סגור
  • 9.
    הפניקס שיטת מצליח באופן קבוע
    מאור 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עשינו ביטוח לטיול סקי לחו״ל, לא הגיעה מזוודה, מתוך 2500$ שהגיע לנו, זיכו ב300$, פנינו אליהם לקבלת הסכום הנותר וביקשו מיליון מסמכים, הבאנו להם את כל המסמכים ומאז הם לא עונים להודעות, לא במייל, לא בפניות, בטלפון אמרו שיחזור כבר עברו שנתיים ואנחנו התייאשנו, עלינו זה הצליח
    סגור
  • 8.
    צדק זה לחייב אותם לשלם פי 10, לא את הסכום המקורי. (ל"ת)
    עופר 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    שיטת מצליח בעבודה
    יסמין 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועונש של רק ריבית פי 10 זה לא מספיק - צריכים לשים את כל הסכום פי 10.
    סגור
  • 6.
    לא לעשות ביטוח בכלל
    יוסי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל על הכסף כשהם צריכים לשלם הם תמיד מחפשים איך לא לשלם רק פראירים עושים ביטוח
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    שיטת מצליח
    א. מנהריה 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כך הם פועלים כל עוד צריך לשלם יש להם סוללה של עורכי דין אבל אל תוותרו תתבעו כי הצדק מנצח
    סגור
  • 4.
    הפניקס דוחה תביעות
    אריאלה 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זאת אינה הפעם הראשונה. הפניקס דוחה תביעה של מבוטח חולה סרטן. מכוסה במחלות קשות. הפניקס דוחה בלי להתבלבל. סרטן, אינה מחלה קשה לפי פניקס. תחשבו על זה
    סגור
  • 3.
    שידע כל אזרח
    אזרח 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לדווח אמת,אחרת לא יקבל פיצוי.הפניקס צודקים.לא מגיע ללקוחה כלום.
    סגור
  • 2.
    בגלל זה אני שונא את הפניקס
    שי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בהכל הם מרמים ואחר כך מעלים מחירים של פוליסות כדי לכסות על ה"הפסדים" כשהם נתפסים ונענשים
    סגור
  • אח יקר זה לא הפניקס ! אומרים אצל הדתיים ״ זה נבלה וזה ט (ל"ת)
    בני 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חוצפנים!! מישהו צריך לקרוא את חב. הביטוח לסדר!! (ל"ת)
    מימי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור