קריירה ולימודים

דמי מחלה כבר מהיום הראשון: מי הזכאים לתשלום מהמעסיק?

אושר סופית בוועידת הכנסת, חולה בסרטן או דיאליזה יקבל ימי מחלה על ימי בדיקות תקופתיות מהמעסיק
מערכת ice |  3
קופת חולים (צילום freepik)
מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק דמי מחלה (תיקון מס' 6) של חברות הכנסת אורלי לוי אבקסיס ונעמה לזימי. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה שלישית ללא מתנגדים.
הוצע לקבוע כי עובד שחלה במחלה ממארת או במחלה שמצריכה טיפול בדיאליזה, ונעדר מעבודתו לשם טיפול תקופתי או בדיקה תקופתית, יהיה זכאי לקבל ממעסיקו תשלום דמי מחלה כבר מהיום הראשון להיעדרותו כאמור, ואף בעד חלק מיום שבו נעדר לשם כך, עד למכסת תקופת הזכאות המקסימלית שצבורה לו ובתנאי שמסר למעסיקו אישור רפואי בכתב כי הטיפול או הבדיקה נדרשים בשל אותה מחלה. זכאות זו תחול גם לאחר החלמתו ככל שהוא עדיין נדרש לטיפול או בדיקה.
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום חיים בישראל למעלה מ-200,000 חולי סרטן וכאלו שהחלימו ממחלת הסרטן. כמו כן, מדי שנה מתגלים בישראל כ-28,000 מקרים נוספים. בשנים האחרונות, הודות לשיפור בשיעורי הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול במחלות הסרטן, חולים רבים מחלימים ממחלתם וחוזרים לשגרת חיים פעילה ולעבודה במשרה מלאה. ואולם, גם לאחר ההחלמה המטופלים מחויבים בביקורות הכרוכות באשפוז יום, או בטיפול יומי, בהתאם לסוג המחלה ולחומרתה. 
עובד שהוא חולה כאמור אינו זכאי לדמי מחלה בעד היעדרות ככל שאינה מתמשכת יותר מיום אחד. גם בעת גילוי המחלה צפוי עובד להיעדר לצורך בדיקה חד-יומית בשל המחלה, ולא יהיה זכאי לדמי מחלה בעד היעדרויות אלה."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אביר קארה איכזבת
    עצמאים חולי סרטן 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעל הראש של קורה מפילים על המעסיקים עוד גזרות , העובדים שגם ככה עושים טובה שבאים לעבודה גם את המחלות שלהם העצמאים יממנו. בעלי עסקים חסינים מסרטן ושלל המחלות
    סגור
  • 2.
    בושה שזה נופל על העצמאיים ולא על המדינה
    עצמאי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הביטוח לאומי צריך לממן את זה ולא העצמאיים . בושה . ממשלת שמאל של ההסתדרות
    סגור
  • 1.
    גליקמן
    חסן 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין לפגוש את אישתך ולראות מי האישה שמסוגלת לחיות עם פח אשפה עיתונאית כמוך...סליחה דובר הפרקליטות מעולם לא היית עיתונאי סתם סמרטוטאי
    סגור