כסף וצרכנות

בעקבות עליית המחירים: הישראלים הסתערו אתמול על תחנות הדלק

בעקבות עליית מחירי הדלק, עלייה של יותר מ17% בהוצאות אשראי על דלק ביומיים האחרונים
מערכת ice | 
הסתערות על תחנות הדלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)

שב" א (החברה הממשלתית לשירותי בנק אוטומטיים) פרסמה היום (חמישי) נתונים אודות שימוש באשראי בתחנות הדלק, וחושפת הסתערות על התחנות ביומיים שלפני עליית המחירים.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע משרד האנרגיה כי מחיר הדלק צפוי לעלות בלילה שבין רביעי לחמישי בכ-9.35%. נקבע כי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 ש"ח לליטר, עלייה שמעמידה את המחיר רחוק בחצי שקל בלבד ממחיר שיא כל הזמנים לדלק בישראל.  
 


מנתוני שב"א ביומיים שלפני העלייה, ב-30-31 במאי נרשמו בתחנות הדלק הוצאות של 156.46 מיליון שקלים. מדובר בעליה של 17.6% לעומת השיא הקודם שנרשם לאחר פרסום מחירי הדלק בסוף חודש מרץ. בכך, ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי בתחנות הדלק הגיעו לשיא ביומיים האחרונים של חודש מאי.

עוד עולה מהנתונים כי היקף ההוצאות בכרטיסי האשראי ביומיים האחרונים של החודש היום גבוהים ב-37.8% מממוצע ההוצאות היומי בתחנות הדלק במהלך חודש מאי 2022.
משרד האוצר פרסם בתחילת החודש שעבר להערות הציבור את הצו להורדת הבלו על הסולר והבנזין שיוביל להפחתת מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. הפחתת מס הבלו על הדלק אמורה הייתה להביא להורדת המחירים לציבור הרחב, לרבות התעשייה ותתרום להורדת יוקר המחיה, אך כבר החודש תימחק ההטבה הזאת לחלוטין.
 


הצו קובע כי המחיר הסופי לצרכן עבור ליטר בנזין יופחת החל מה-13 באפריל ועד ל-31 ביולי ואילו על  הסולר ותזקיקים דומים (כגון: ביודיזל, תחליפי דלק ושמני סיכה) תחול ההפחתה של חצי שקל לליטר החל מ-1 במאי ועד ל-30 ביוני.

על פי ההודעה של משרד האוצר: "הפחתת המס התאפשרה בעקבות בחינת הנתונים המאקרו-כלכליים של המשק הישראלי ברבעון האחרון ובשים לב למגמות העולמיות. המשכה יבחן שוב בתום הרבעון הנוכחי".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה