כסף וצרכנות

רשתות נוספות בדרך לארץ? משרד הכלכלה בהחלטה יוצאת דופן

משרד הכלכלה הביא הבוקר החלטת ממשלה להקמת ועדת היגוי שתעודד כניסה של רשתות קמעונאיות זרות 
מערכת ice |  4
איפה הסל הזול ביותר (צילום pexels פלש 90)

לאחר שבחודש מרץ האחרון הודיעה הקמעונאית הבינלאומית "קארפור", על הסכם במסגרתו יוסבו רשתות "מגה" ו"ינות ביתן" לסניפים חדשים של הרשת הצרפתית, הבוקר (ראשון) הובאה לאישור הממשלה החלטה על ועד היגוי בהובלת משרד הכלכלה, שמטרת לעודד כניסתן של רשתות זרות נוספות.

במשרד מסבירים כי בעולם ישנן חברות קמעונאיות בינ"ל שמתאפיינות ברמת חדשנות גבוהה בהיבטי שיטות, תהליכים ואמצעי תפעול מתקדמים ועוד, אך חברות אלו אינן נוכחות במשק הישראלי, בשל מגוון סיבות וחסמים בראשם: העדר מגוון חברות מעין אלו בארץ – מצב שמוריד את אטרקטיביות ההגעה לישראל. היותו של המשק הישראלי קטן יחסית, קיומם של פערי שפה וחסמים ייחודים בדגש על מחסור בעובדים ונטל רגולטורי ובירוקרטי משמעותי.
 


כניסה של חברות מעין אלו למשק המקומי, יכולה לסייע למלחמה ביוקר המחיה בישראל, הנובע, בין היתר, מריכוזיות והעדר תחרות בשווקים. כך למשל, חברה קמעונאית זרה מענף המסחר, שהנה בעלת תשתית רחבה ומבוססת בחו"ל, ביכולתה לייצר השפעות חיצוניות חיוביות לפריון, להביא לשוק המקומי שיטות ניהול חדשות, ייבוא ואספקה של מוצרים נוספים, פוטנציאל יצוא של מוצרים ישראליים לסניפי החברה בחו"ל, ובסופו של דבר, כוח שיכול להשפיע על הגדלת התחרות ולהביא להפחתת יוקר המחייה. הצעת המחליטים אמורה לתת מענה להיבטים אלו ועוד, המהווים כאמור חסם לכניסתן לארץ של רשתות זרות ויצירת תחרות משמעותית.
 


הוועדה תלווה ותאפשר מענה מהיר וחדשני לסוגיות שונות - הנגשת מידע ומתן מענה מהיר לשאלות העולות מצד רשת קמעונאית זרה ומתן ליווי במענה לדרישות רגולטוריות ואחרות, ריכוז תובנות והצפת סוגיות רגולטוריות, לרבות בתקופת ההקמה וההרצה של עסק קמעונאי זר בישראל, קידום חשיבה רוחבית בדבר הקלות רגולטוריות וגיבוש פתרונות לסוגיות נדרשות, בשיתוף הרגולטורים הרלוונטיים ובכלל זאת המלצה לעניין היתרי העסקה לחברות הזרות ורישיונות עבודה זמניים לעובדי החברה הזרים, הנדרשים בשלבים הראשונים של כניסת הרשתות, ככל הנדרש.

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שרשתות זרות יתחרו ביניהן
    אלכס 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק זה, צריך על הלקוח בישראל, חד משמעי יוריד מחירים.
    סגור
  • 2.
    ישראלים פרירים, וממשלה פושעת ומושחתת
    עברי 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרשתות יגיעו בשמחה כדי להרוויח ובגדול, כי הממשלה מאפשרת ליקר מחירים, והישראלים הדפוקים משלמים והרבה.
    סגור
  • 1.
    תביאו את costco!!
    שזר 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאללה הגיע הזמן
    סגור
  • למה נראה לך שזה יוזיל את המחירים? כמויות המיסים שמשלמים
    חחח 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימנעו מכל רצון טוב של כל רשת להוריד מחירים
    סגור