מדדים ומחקרים

משרד הכלכלה מסכם את 2021 עם שיא כל הזמנים ביצוא

על פי הנתונים שפורסמו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, חל גידול של 25% ביחס להיקף היצוא ב-2020. לראשונה – יצוא השירותים עולה על יצוא הסחורות. שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "נמשיך לעמוד לצד התעשייה הישראלית"
מערכת ice |  2
יצוא בישראל (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה, freepik, פלאש 90/ אדי ישראלי)
משרד הכלכלה והתעשייה מסכם את היצוא לשנת 2021, כאשר ניתוח הנתונים משקף שיא של כל הזמנים ביצוא ונתוני סחר.
על פי הנתונים, חל גידול של 25% ביחס להיקף היצוא ב-2020. לראשונה – יצוא השירותים עולה על יצוא הסחורות. בנוסף, חל גידול משמעותי גם כן ביצוא הסחורות (17%), גידול חסר תקדים ביצוא השירותים (34%) וכן צמיחה גבוהה לאחר שנים ביצוא היהלומים (71%).
שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "נתוני הייצוא הגבוהים הם עדות לחוסן ולעוצמה של התעשייה הישראלית, המתמודדת לא אחת עם אתגרים ביטחוניים, קשיים בשרשראות האספקה, עומס בנמלים ועליית מחירי תשומות הייצור. נמשיך לעמוד לצד התעשייה הישראלית, כדי לאפשר לה לצמוח ולתרום לחוסנה הכלכלי של ישראל"
יצוא הסחורות והשירותים הישראלי הסתכם בשנת 2021 בכ-143 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים החורג מהתחזיות האופטימיות ביותר שחזו במשרד הכלכלה והתעשייה. מדבור בגידול חסר תקדים של כ-25% לעומת היצוא בשנת 2020. במשרד הכלכלה והתעשייה, מציינים שהנתונים חריגים גם ביחס לתקופה שלפני הקורונה אז שיא היצוא נרשם בשנת 2019 ועמד על כ- 117.5 מיליארד דולר. 
מינהל סחר חוץ מציין כי הרכב היצוא בשנת 2021 מהווה גם הוא נקודת ציון חשובה שכן יצוא השירותים, לראשונה, עלה על יצוא הסחורות ומהווה 52% מהיצוא הישראלי לעומת 48% ליצוא הסחורות. מדובר בנתון גבוה במיוחד גם בהשוואה למדינות המפותחות, עדות לאבולוציה שעוברת הכלכלה הישראלית עם מרכזיות סקטורי השירותים ובפרט ביצוא שמרכזיות ההייטק הולכת ותופסת בו תאוצה.
קצב הגידול הגבוה ניכר הן בסחורות וביתר שאת בשירותים עם שיעורי גידול חסרי תקדים בראייה היסטורית. הסחורות צמחו בשיעור של 17% לעומת שנת 2020 – זאת בהשוואה לסטגנציה מסוימת בשנים האחרונות. לעומתם, השירותים צמחו בקצב כפול – 34%. קצב הגידול חריג בגובהו גם בהשוואה לגידול הממוצע של סקטור השירותים בשנים האחרונות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות ופשע יהיה להפיל את הממשלה הזאת.
    מישה 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכלס עובדים טוב.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לשרה שלא ניחסה זאת לעצמה.ובצדק (ל"ת)
    מוטי 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור