השוק

רון רוטר: "הכי יקר להיות בלי סחורה על המדפים"

קסטרו פרסמה דוחות שנתיים מצויינים ונראה שהמנכ"ל רון רוטר פותח מבערים ונוקט בשורה של צעדים להצפת ערך בקבוצה. יחד עם זאת, הדוחות מגלים מספר מהלכים מעניינים של רוטר שדרשו הרחבה; רון רוטר בראיון מיוחד ל-ice
ניצן כהן | 
רון רוטר (צילום אביב חופי)
"אנחנו מסיימים שנה טובה מאוד שגם מהווה אינדיקציה של המהלכים שנקטנו בשלוש השנים האחרונות לצד השקה של מנועי צמיחה חדשים. אנחנו מסיימים את השנה עם איתנות פיננסית מה שמכניס אותנו ל-2022 עם חוזק פיננסי ועם שורה של מנועי צמיחה שעובדים" אומר רון רוטר, מנכ"ל קסטרו בראיון מיוחד ל-ice.
-אתה לוקח את אורבניקה להנפקה כשכולם חוזרים לטוס לחו"ל, אתה לא חושש?
"בכל המגזרים שלנו יש מנועי צמיחה לשלוש השנים הקרובות ואנחנו חושבים שההנפקה של אורבניקה ההנפקה היא בשורה טובה  מאוד".
 
-ובכל זאת? לאיזה שווי את חותר כשנראה שהביצועים של 2021 לא יחזורו גם השנה.
"אנחנו בשלבים מקדמיים מאוד של ההנפקה ונשמח לשווי גבוה. אני רוצה שתבין שאנחנו מביאים לשוק מותג שמציג צמיחה עקבית ורווחיות עקבית בשנים האחרונות. המותג אורבניקה נמצא בתחילת הדרך מבחינת פוטנציאל המכירות שלו. אנחנו מביאים לשוק ההון מותג מעניין מכל הבחינות גם במונחים של רווחיות וגם במונחים של צמיחה. ואני מקווה שהשוק יתמחר את זה בהתאם".
-בוא נדבר רגע על הרגל החדשה שלכם - קסטרו הום. איך נראים העסקים לקראת הפסח?
"כאן אני רוצה לחלק את התשובה לשתיים: אחת הרגליים המשמעותיות של קסטרו הום תהיה הרגע שבוא קנית את המוצר ועד שקיבלת אותו הביתה. אנחנו רוצים להגיע למצב בו אתה רואה את הקולקציה המרשימה שלנו באתר, מבצע את הרכישה ומקבל את המוצר הביתה תוך כמה שעות. זה מאפשר לאנשים לא לרוץ לקניונים רגע לפני החג ולעשות השלמות מהירות, נוחות, איכותיות ובמחירים סבירים מאוד".
-ואיך זה יקרה?
"אנחנו עולים בימים הקרובים ואני מדגיש זה יקרה ממש תוך כמה ימים, עם אפשרות לרכישה דרך וולט. זה יאפשר הגעה של המוצרים תוך כמה שעות אל הלקוח הביתה, בזמן שהוא מבשל ומכין את ארוחת החג, השליח כבר בדרך אליו עם סט הצלחות, הכוסות או או כל דבר אחר שהוא רוצה מהקולקציה שלו. זה יהיה נוח ומהיר.
-זה עושה קניבליזציה לחנויות לא?
"לא, ממש לא. אנחנו נמצאים כרגע עם 15 חנויות ועוד 2 שיפתחו ממש עכשיו. המטרה לפצות על כך שאנחנו לא בפרישה מלאה בכל מקום שאנחנו מתכננים להגיע אליו ולכן וולט משלימה אותנו לחג כך שמי שרוצה להזמין עד הרגע האחרון - יוכל לעשות את זה".
-והמחירים יהיו גבוהים יותר מאשר בחנויות?
"לא, ממש לא. המחירים יהיו כמו בחנויות והיתרון שתוך שעה הפריטים אצלכם. אבל כמובן שיש להוסיף את עמלת המשלוח לוולט בדיוק כמו בהזמנה של כל פריט אחר בוולט".
-הקולקציה שתציע בשירות של וולט איך היא תראה?
"ניתן באתר לבדוק את הקולקציה שלנו והמוצרים שלנו בקסטרו הום הם מעולים. הבאנו מצד אחד מגוון תחרותי במגרש של שחקני המחיר. אבל הבנו גם קולקציות יוקרתיות הרבה יותר כמו כלי זכוכית מגרמניה מהמותגים המובילים ביותר שם, הם איכותיים מאוד וממוצבים ברף העליון מבחינת האיכות. חתמנו על הסכם על כוסות היין של ויווינו שמי שמכיר יודע שהם ברף העליון בקטגוריה ואנחנו בכוונת מכוון, מוכרים אותם במחירים נוחים. הבאנו כאן הצעה מעניינת. לחוויית הקניה במוצרים לבית - תבדוק אותי, אנחנו תחרותיים".
-ראיתי בדו"חות שלכם שימי המלאי שלכם עלו דרמטית.
"יש חוסר וודאות בקשר לימי אספקה. יש עיכובים גדולים מאוד בשרשרת האספקה. אתה מדבר על סין אבל אני רוכש לא מעט מוצרים מצרפת וגם המשלוחים משם במוצרי הקוסמטיקה מתעכבים חודשים ולכן מלאי הופך להיות יתרון גדול.
"אני רוצה שתבין את העולם שלנו, להגיע לחג בלי מלאים זה נזק הרבה יותר גדול מלמלא את המחסנים ולהחזיק מלאים גדולים לאורך זמן ארוך יותר ולכן אני שמח על המלאי שיש לי. וכשנראה ששרשרת האספקה חוזרת להיות נורמלית נשפר את ניהול המלאי".
-הבנתי שאתם מעבירים חלק משמעותי מהיבוא שלכם באמצעות שילוח אווירי שהוא יקר יותר.
"אנחנו עושים את העבודה במקביל. אנחנו תמיד עובדים גם בשינוע אווירי ויש את האיזון העדין בין לשלם פרמיה על שילוח אווירי ותזכור שהפרמיה הזו נמוכה היום, כי המשלוחים הימיים התייקרו כל כך. לעומת הרצון להיות בזמן הנכון בחנויות.
"אני רוצה להדגיש שאתה חייב להבין שהכי יקר זה להיות בלי סחורה בזמן הנכון. הפרמיה היא של עשרות אחוזים - יש לך תקופות של שבוע שאתה חייב להיות עם מלאי כי המכירות באותו השבוע הן משמעותיות ואך תשכח שאנחנו עוסקים באופנה שגם לה יש Time To Market ולכן אני חייב להיות עם זמינות במלאי. נכון יש ייקור בשילוח אבל זה נעשה ברמת ההזמנה. כל הזמנה אנחנו עושים את החשבון ומקבלים החלטה אם להעביר בשילוח אווירי, מהיר ויקר או להמתין לשילוח ימי ולוותר על נקודת הזמן הספציפית בחנויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה