השוק

רון רוטר מוציא את אורבניקה להנפקה; הגישה תשקיף חסוי

אורבניקה הגישה לרשות לניירות ערך תשקיף חסוי לקראת הנפקת בבורסה; הנפקה מוצלחת של אורבניקה תהיה הצפת ערך ראשונה של רון רוטר לאחר הרכישות של שביצעה קסטרו של תתי מותגים כמו אורבניקה, קרולינה למקה וכיוב'
ניצן כהן | 
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת הודיס-קסטרו (צילום אביב חופי)
איש העסקים רון רוטר לוקרח את קסטרו צעד אחד קדימה. החברה תחת ניהולו הצליחה לעבור את משבר הקורונה וכל הטוב שנלווה אליו ועכשיו הוא הולך לעולמות של הצפת ערך, גיוס כסף ופיתוח הרשת על תתי המותגים שלה.
אורבניקה הגישה תשקיף חסוי לרשות לניירות ערך לקראת הנפקה ראשונה בבורסה. מדובר בצעד משמעותי ראשון של רוטר להצפת ערך ברשת קסטרו מאז רכשה שורה של תתי מותגים כמו קרולינה למקה ואורבניקה.
 
בשנת 2016 החלה קסטרו בסדרה של רכישות של מותגי אופנה (או יותר נכון תתי מותגים) במטרה להרחיב את סל המוצרים שלה. הרכישה הראשונה הייתה כאמור בדצמבר 2016, אז רכשה קסטרו את מחצית ממניות פאלו ריטייל שהחזיקה בין היתר בבעלות על אורבניקה לפי שווי חברה של 180 מיליון שקל ומאז המשיכה קסטרו לפתח את הרשת וכיוב'.
בשיחות עם גורמים בכירים בשוק ההון, וענו כי רשת אורבניקה אינה מאויימת ממצב בו השמים חזרו להיפתח והישראלים חוזרים לטוס לחו"ל ומבצעים רכישות של פרטי אופנה מחוץ לישראל. "אורבניקה היא לא מותג יוקרה אלא משהו שנע בטווח של מקס סטוק ומה שהיה פעם בפוקס לפני השדרוג הגדול של הראל ויזל.
"צריך להבין" המשיכו הגורמים שמנתחים בימים אלה את ביצועי קסטרו ומנסים לקבוע את עמדתם ביחס להנפקה הצפויה "עדיין לא ראינו את המספרים של החברה ולא ניתחנו אותם לעומק אבל באופן עקרוני, אף אחד לא טס לחו"ל כדי לקנות משהו בהכל בדולר. לו אורבניקה הייתה עוסקת במותגי יוקרה היה מקום לחשש אבל מאחר והיא לא שם הרי שלא צפויה פגיעה, בטח לא משמעותית בחברה בשל פתיחת השמיים".
עוד אמרו הגורמים כי סיכונים מהסוג שעולים כעת סביב ההנפקה הצפויה של אורבניקה עלו גם בימים של טרום הנפקת דלתא מותגים והסיכונים האלה, אם יתממשו יהיו בשוליים בלבד ולכן צריך לבחון את המספרים ותמחור נכון של אורבניקה אמור לחנוע בטווחים של מכפיל 6 עד 10 על ה-EBITDA.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה