השוק

רון רוטר: אנחנו עם מספיק מזומן; נערכנו לשיבושים באספקה

מנכ"ל קסטרו אומר ל-ice שקסטרו באמצע תהליך משמעותי להקמת רשת חנויות אופטיקה תחת המותג "קרולינקה למקה אופטיק"; לגבי עליות מחירים ברשת הוא אומר שהדולר שיחק לטובתו מה שמאפשר לרשת לספוג את עליית מחירי חומרי הגלם
ניצן כהן |  1
רון רוטר (צילום אביב חופי)
השנה היא השנה החזקה ביותר של קמעונאיות האופנה. הישראלים, חובבים הקניות והקניונים, מאלצו להישאר בארץ (בכל זאת קורונה) ולכן אין כמו הסתערות על הקניונים כדי "להעביר את הזמן". לכן אין כל כך טעם להיכנס לנבכי הדוחות הכספיים של חברות כמו קסטרו אלא להתעמק במה שיותר מעניין.
הדברים המעניינים יותר הם השיבושים בשרשרת האספקה שעלולים להביא למחסור בסחורה, העלייה במשך הזמן שעובר מביצוע ההזמנה עד שהיא מגיעה בפועל לישראל (פרק הזמן הזה עלה משמעותית)  ובעסקי האופנה זה משמעותי והדבר השלישי המעניין הוא ההשפעה של עליית מחירי חומרי הגלם והתובלה הימית על המחיר של המוצר הסופי ועד כמה הוא יגולגל לצרכן ועד כמה ייספג ברשת.
 
רון רוטר הוא אחד האנשים המעניינים בענף, הוא נולד לתוך קמעונאות האופנה, גדל בה והיום הוא מנכ"ל קבוצת קסטרו. הוא הכניס השנה את הרשת לתחום המוצרים לבית ("קסטרו הום") ומעביר את "קרולינקה למקה אופטיק" מהדוכנים לחנויות והופך אותה לרשת אופטיקה עם אופטיקאים, בדיקות ראייה וכן הלאה. אם המהלך של רוטר יצליח הרי שקסטרו בדרך הנכונה להיות מתחרה ראויה ל"פוקס" של הראל ויזל, אבל אם רוטר לא יצליח הרי שקסטרו לא תהיה דומה לקבוצה שהכרנו עד היום. 
בראיון ל-ice רון רוטר שופך אור על התוכניות שלו לרשת, על מצבה הכספי, ההתמודדות שלה עם השיבושים בשרשרת האספקה וההיערכות להשקת קולקציית הקיץ 2022.
- בוא נתחיל עם הדבר הבוער: השיבושים בשרשרת האספקה
"שרשרת האספקה מאתגרת אותנו מאוד. זה משהו רציני והוא נמשך כבר יותר משנה. ואני חושב שלקבוצת קסטרו יש תשתית מספיק מבוססת במדינות הייצור כדי להתמודד עם השיבושים האלה, אבל בהחלט שזה מעסיק אותנו".
- איך מתמודדים עם השיבושים האלה? אתם בעסקי האופנה ומה שלא קורה היום לא יקרה מחר
"עד עכשיו הראינו שאנחנו יודעים להתמודד עם עליית מחירי חומרי הגלם ואנחנו נוקטים בכל הצעדים להתמודד עם התהליך הזה. אבל אני רוצה שתבין, זו בעיה רוחבית, כל השחקנים בשוק, ללא יוצא מהכלל, חווים את השיבושים בשרשרת האספקה אבל קבוצת קסטרו ערוכה להתמודד עם השיבושים האלה. אנחנו בשונה מאחרים מחזיקים משרדים על הקרקע בכל המקומות שאנחנו מייצרים שם אם זה בסין, בנגלדש וטורקיה. ההיערכות שלנו במדינות האלה מאפשרת יכולת תגובה שאין להרבה שחקנים בשוק. עד עכשיו הצלחנו לשמור על התחרותיות במוצרים שלנו, אבל אני אומר שוב, זה מעסיק אותנו אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה".
- נדבר על הפיל שבחדר? עליית מחירים ללקוחות
"לשמחתי אנחנו יבואנים ולכן אנחנו נהנים מדולר נמוך שמאפשר לנו לספוג את העלייה במחירי ההובלה הימית ומחירי חומר הגלם".
- בוא נדבר על פעילות האינטרנט שלכם
"אנחנו עם פעילות אינטרנט שמגלגלת מחזורים גדולים וזו פעילות מאוד רווחית עבורנו. בשנה שעברה שהחנויות לא עבדו או עבדו מעט מאוד, היה לנו ערוץ אינטרנטי שאיפשר לנו להמשיך למכור ולהציג רווחים. אם נסתכל בסקרים של חדשות 12, אתר קסטרו הוא אחד מ-5 אתרי האופנה המובילים בישראל וכולו ברנד שלנו, אנחנו לא מוכרים מותגים אחרים ואנחנו לא חלק מאתרי מכירות אחרים. אנחנו מצליחים באונליין בעיקר כי אנחנו עם ברנד אחד. בסך הכל יש לנו היום 7 אתרים שהושקו בשנתיים האחרונות ואנחנו ממשיכים להשקיע בהם וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלנו".
-השקתם פעילות בתחום המוצרים לבית "קסטרו הום"
"השקנו לפני החג את הפעילות הזו בהשקה אמתית. כלומר בזמן ההשקה פתחנו 15 חנויות ואתר אינטרנט בפעילות מלאה. אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומה של פתיחה של עוד שתי חנויות בנתיבות ובפתח תקוה. אנחנו מתכוונים להוביל עם המותג "קסטרו הום" את השוק. כרגע אנחנו עסוקים בהעלאת המודעות לרשת ובשלב הזה, אני יכול להגיד לך שהייתה השקה מוצלחת מאוד, יצא מותג מרשים גם מבחינת הצעות הערך ללקוח וגם בחוויה הקמעונאית ללקוח. הפעילות הזו תהיה מנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות.
"אל תשכח שיש לנו גם את הפעילות של אורבניקה, ברבעון השלישי השקנו בסיגמנט הזה שתי חנות קונספט ענקיות שזו עליית מדרגה לפעילות של המותג. אנחנו מדברים על חנויות שמתפרשות על פני 2,000 מ"ר בפתח תקווה ואנחנו רואים כאן מותג שהולך להמשיך להוביל את השוק ולצמוח דרמטית". 
-בתחום האופטיקה אתם נכנסים לענף רווי תחרות
"בתחום האופטיקה אנחנו בפרישה משמעותית ומעבר מדוכנים לחנויות תחת המותג "קרולינה למקה אופטיק". למעשה במקום דוכנים אנחנו הופכים לחנויות אופטיקה עם אופטומטריסטים שיתנו שירות מלא. בעוד חודשיים יושקו שתי חנויות באשקלון ופתח תקוה והמטרה להוביל את תחום האופטיקה. אתה צריך להבין, בתחום הזה אנחנו נותנים את הצעת ערך הכי טובה ללקוח מול המתחרים ואנחנו רצים קדימה עם המותג".
- איך אתם ערוכים לחגי הקניות?
"אנחנו שם ועם הצעות אטרקטיביות. אנחנו נציע הנחות של 30% עד 70% לא רק באתרי האינטרנט שלנו אלא גם בחנויות". 
- גל חמישי של הקורונה בפתח, יש מסקנות ממגבלות התנועה של הסבב השלישי?
"הקורונה היא לא המומחיות שלי אבל אחרי 4 סבבים אנחנו ערוכים להתמודד עם כל תרחיש. אני מבטוח שנוכל להוציא לפועל את כל התוכניות שלנו אבל אם יהיה גל חמישי, ואני מקווה שלא, נתמודד. אנחנו יודעים איך לעשות את זה".
- יש לכם כסף להוציא לפועל את כל התוכניות? או שצריך לעבור קודם את שלב המימון
"הכסף בקופה יותר ממספיק. אנחנו מחזיקים היום 400 מיליון שקל מזומן ועודף מזומן על חוב. יש לנו את האיתנות הפיננסית להתפתח ולהתמודד עם תרחישי הקורונה והשיבושים בשרשרת האספקה. אנחנו נערכים כל הזמן לתרחישים השונים. שים לב, הקדמנו את ההזמנות העתידיות שלנו ולמעשה הוצאנו עכשיו את ההזמנות לקולקציה של קיץ 2022 ועשינו את זה כדי להיות ערוכים עם סחורה על המדפים ולהתמודד עם הבעיות בשרשרת האספקה. התהליך הזה מתאפשר בגלל המזומנים שיש שלנו בקופה וזה ייתן לנו יתרון גדול בהמשך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יביא את קסטרו לפשטת רגל
    רפי 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרולינה היא דוכן.להתימר לנצח את הלפרין או אופטיקנה בחנויות אופטיקה זאת נאיביות גובלת בטיפשות
    סגור