כסף וצרכנות

עיריית תל אביב נלחמת באופניים והקורקינטים: אלו הקנסות שיחולקו

עיריית תל אביב-יפו מורידה את הכלים החשמליים מהמדרכות ומתחילה בפעולות הסברה טרום אכיפה בשבילי האופניים
מערכת ice |  20
חנייה בתל אביב (צילום מרים אלשר ויוסי זלינגר פלאש 90)
בשבוע שעבר החלה עיריית תל אביב-יפו בתגבור משמעותי של מערך האכיפה העירוני ברחבי העיר כנגד רכיבה אסורה על המדרכות באופניים וקורקינטים חשמליים. האכיפה מתבצעת על ידי עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו למשימה, שמטרתה צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל והפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים. הפעילות תתמקד בשתי פעולות עיקריות: אכיפה ללא פשרות במדרכות והסברה על שבילי האופניים. החל מתחילת המבצע נתפסו 51 כלים וניתנו 1,179 דו"חות על רכיבה אסורה על המדרכה.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי הסביר: "אנחנו שמחים שהאופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ולכלי תחבורה שמישים וזמינים, ושהשימוש בהם רק הולך וגדל. עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. כזכור, פעלתי רבות למען מתן סמכויות אכיפה נוספות ונרחבות לפקחים העירוניים מול הממשלה ואני מברך על המהלך החשוב שמאפשר משילות גבוהה יותר של הרשויות והגדלת סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים במלחמה בעבירות התנועה המדוברות. עם זאת, יש לזכור שהמלאכה עדיין לא הושלמה ושיש להמשיך ולדרוש מהממשלה גם חובת ציות לפקחים וחובת התקנת לוחיות רישוי על הכלים".
 
סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי הוסיפה: "אכיפה מאסיבית ויעילה היא מפתח חשוב להעלאת הבטיחות ברחובות העיר ואנו צריכים לוודא שהיא מתקיימת  24/7, 365 ימים בשנה. לכן, מעבר לאכיפה של הפיקוח ולמבצעי אכיפה מבורכים של המשטרה, אני דורשת רישוי לכלים דו-גלגליים כדי שתתאפשר אכיפה אלקטרונית שהיא כידוע היעילה ביותר וכן, תוספת אמצעים שיאפשרו אכיפת מהירות רכיבה ונהיגה והתמקדות בכלים לא תקניים, כולל בנקודות המכירה".
כמו ערים רבות בעולם, מעודדת העירייה את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי לרבות אופניים וכלים זעירים. המגמה שהחלה בשנים האחרונות התרחבה עם גידול מתמיד בכמות המשתמשים כולל קהלים חדשים שנהנים מתשתיות משופרות וניידות נוחה, זולה ומהירה. נכון לרגע זה מתבצעות בעיר כ-170 אלף רכיבות אופניים ביום, כ-25% יותר מבשנה שעברה. לאור גידול משמעותי בהיקף השימוש, נדרשת פעולה נמרצת בכמה ערוצים על מנת להבטיח את בטיחות כלל משתמשי הדרך בדגש על הולכי הרגל. העירייה משקיעה אנרגיות רבות לייצר משילות במרחב הציבורי ולמגר את עבירות הרוכבים באמצעות פריסת מערך אכיפה לרבות באמצעות פקחים ייעודיים ואמצעים אלקטרוניים. בשנת 2021 נתנו רשמו פקחי העירייה 40,484 דוחות לעבירות שבוצעו על ידי רוכבים.
לצד כל אלה, אנו מאמינים שהחלק הארי של הרוכבים והרוכבות הם תושבים ומבקרים שומרי חוק ויש חשיבות להגברת מערך ההסברה והחינוך. אנו פועלים בבתי הספר בתוכניות ייעודיות להסברה וחינוך לחוקי התנועה והרכיבה, השקנו השבוע קמפיין הסברה בשיתוף הרלב"ד ומשטרת ישראל, שמטרתו להזכיר לרוכבות ולרוכבים שכל חוקי התנועה שחלים על רכבים פרטיים חלים גם עליהם.  זהו קמפיין כלל ארצי, שעבר אצלנו כמה שינויים כדי שיתאים יותר לקהל התל אביבי- יפואי. בין היתר, הקמפיין יכלול: שילוט חוצות נרחב, בילבורדים, סרטון הסברה, תשדירים ברדיו, מדבקות על גבי שבילי אופניים, סדנות לרכיבה בטוחה לנועד ועוד.
החל משבוע שעבר מוצבים פקחי העירייה במשמרות שונות במיקומים מרכזיים ומשתנים ברחבי העיר ויבצעו אכיפה מוגברת, לרבות החרמת כלים חשמליים הנוסעים בניגוד לחוק במדרכות. הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקלים. בנוסף, תשלום האגרה עבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקלים. יצוין כי שחרור כלים שהוחרמו מקטין (מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד וכי החזרת כלים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת תשלום האגרה.
בין היתר, יוצב במסגרת האכיפה בליל אירועי לילה לבן (30/6) במרכז העיר, סימולטור לרכיבה בטוחה. מדובר בפיילוט שנעשה בשיתוף המשטרה ועיריית תל אביב-יפו, כאשר במהלך לילה זה תעמיד המשטרה עמדה של משקפי מציאות מדומה, שכל מי שייתפס בעבירה על קורקינט חשמלי, יתבקש לפנות הצידה ולהתנסות בסימולציה בארוך 5 דקות של רכיבה מתקדמת. 
לאור אישור ועדת הכלכלה של הכנסת אתמול את הרחבת סמכויות האכיפה לפקחים עירוניים, יחלו פקחי העירייה בשבוע הבא בפעילות הסברה נרחבת לאורך שבילי האופניים, כשבשלב הראשון לא ייתנו דו"חות כנגד עבירות המתבצעות בשבילי אופניים אלא אזהרות, עלוני הסברה ואף תשורה בדמות פנס אופניים. כזכור, עיריית תל אביב-יפו פעלה רבות מול הממשלה למען קבלת סמכויות אכיפה נוספות לפקחים וראש העירייה, רון חולדאי, אף שלח לפני מספר חודשים לשרי התחבורה, הפנים, בטחון פנים ומשפטים מכתב שבו דרש אסדרה ואכיפה של כלים חשמליים ואת הרחבת סמכויות האכיפה של פקחי הרשויות המקומיות.
תקנות התעבורה הנאכפות ע"י פקחי העירייה בשבילי האופניים וסכום הקנס שיינתן:
אי חבישת קסדה – קנס בגובה 1,000 שקל
רכיבה מתחת לגיל 16 – קנס בגובה 1,000 שקל
רכיבה ללא מבחן תיאוריה או אישור הכשרה – קנס בגובה 750 שקל
איסור הרכבה – קנסות בדרגות משתנות בתווך של 100-250 שקל
שימוש בשתי אוזניות בתחום שבילי האופניים – קנס בגובה 250 שקל
שימוש בטלפון נייד בתחום שבילי האופניים – קנס בגובה 1,000 שקל
רכיבה בניגוד לכיוון תמרור וחץ
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    הגרוע עוד בדרך
    אין אכיפה 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שנוהג בתל אביב מדי לילה... רוכבי הקורקינטים והאופניים ברב המקרים נוהגים ללא אורות כלשהם... מספר לא מבוטל של רוכבי אופניים חוצים רמזורים גם של מעברי חציה גם של כלי הרכב עצמם וגם ברמזורים המיועדים... בכל צבע... עכשיו ובכנות כשמתישהו תפתח הרכבת הקלה רוכבי אופניים וקורקינטים כאלו ידרסו כמו זבובים.. ואני לא מדבר רק על ילדים שחוסמים רכבים להנאתם או אלו שבכללי לא לוקחים ברצינות את עיניין הקורקינטים אף אחד לא יהיה חסין... אני לא מכיר את המספרים של כמה מופלים מהכלים האלו בכל לילה זה שווה בדיקה... הפתרון לפי דעתי הוא חולצה צהובה מחזירת אור כשמאוחריו יהיה רשום מספר רוכב... בתור התחלה יהיה אפשרות להבחין בנוהג הקורקינט או אופניים ובתור המשך יהיה ניתן לדעת מי הם אותם אנשים שהורסים את ההמצאה הכי טובה בגוש דן.
    סגור
  • 17.
    רק אם אחד מבני המשפחה שלו יפגע הוא יבין
    יולי 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו עם ההסברות וקדימה לאכוף. מי שלא יודע לנהוג/לרכב - ירד הכביש ובטח מהמדרכות!
    סגור
  • 16.
    סכנת מוות.
    צביה רוטמן 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התוכנית, חלם חלם.יורידו מהמדרכה והיישר לכבישים הסואנים?? בבד בבד עם איסור לנסיעה במדרכות,יש לאסור במוחלט נסיעה בכבישים!!! בכביש סכנת חיים חמורה לכלים זעירים ואופנים, ולנהגג המכונית הפוגע טרגדיה שלא באשמתו. הכלים הזעירים חסרי תקן בטיחות הם מלכוד מוות על כבישים סואנים. ובלילות קטסטרופה אמיתית. התוכנית לא לוקחת בחשבון את הסיכון העצום לכלים הנל על הכביש. תוכנית רעה מאד.
    סגור
  • 15.
    הצחקתם
    מיכאל 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יעשו כאילו במשך שבוע, יצטלמו לטלוויזיה, יספרו לכם שבראש דאגתם- הולכי הרגל. קשקוש מבית היוצר של מחלקת יחסי ציבור. הנהיגה בתל אביב היא ג'ונגל ברמה של רפובליקת בננות אכיפה? ממש לא. הכל כאילו
    סגור
  • 14.
    מיסטלבטים עלנו....
    רון להבי.... 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחח....איך אתם אוהבים לדבר פעם בשנתיים על אכיפה שתתבצע במשך שבוע.. ובנתיים מוספיים עוד אלפי קורקיניטים לעיר.....חחחחחח
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    להוריד גם מהכביש . רק בשבילי אופניים . (ל"ת)
    איל 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הלוואי והיה מספיק שבילים. גם בתל אביב אין מספיק
    חכמה גדולה 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה לא מכיר את השטח. קל לדבר. מניח שאתה לא מאלה שצריכים להגיע בבוקר לתל אביב או לאיזור ואם כן אתה כנראה גר ממש קרוב לעבודה במגדל בתל אביב. לא כולם יכולים להרשות לעצמם ותאמין לי אך הייתה תחבורה טובה לא היה כמעט קורקינטים ואופניים. אבל אין ברירה. אין איך להגיע ממקום למקום וגם אם מצליכים להגיע עם אוטו (מה דלא כולם יכולים להרשות לעצמם ורק יגביר את הפקקים) אז אין חנייה. עד שלא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית מבקש להפסיק על כל השטויות על איך אפשר לשפר את מצב הכלים הקטנים בכבישים. אם אנשים מוכנים לסכן את עצמם בכבישים עם כלי קטן ואיטי עם גלגלים קטנים כנראה שהגענו למצב לא טוב. אז תשאירו לאנשים את היכולת לבחור לפחות. עצוב שחוצים אתתל אביב עם קורקינט בבוקר מהר יותר מתחבורה ציבורי או אוטו. מה שנשאר זה רק אופנוע. אבל מי שיקנה אופנוע לא יחזיק גם אוטו ויסכן את עצמו עם הכלי המסוכן גם בכבישים מהירים. בקיצור תנו להסתכן בשקט ותגידו תודה שיש לכם חנייה פנויה ופחות פקוק במקום להתלונן על כל דבר חדש שנכנס לכם לחיים.
    סגור
  • 12.
    בואו נראה את חולדאי שולח פקחים לרחוב יפת ביפו. (ל"ת)
    יוסי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • צודק ב100%
    נהג מונית 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור נהג מונית מפחיד להיכנס ליפת , ילדים נוסעים שם כמו מטורפים על כל הכלים הקיימים ואם תפגע באחד מהם בטעות לא תצא משם חי החמולה תדאג לחסל אותך במקום
    סגור
  • 11.
    ביפו נוסעים עם אופנועים על מדרכות (ל"ת)
    קשקשן 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 10.
    עירייה כושלת
    מפליס בסאונה 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנמל נראה מוזנח ועלוב. קורקינטים שיתופיים זרוקים על מדרכות. לעיר הזות אין מה להציע לציעירים טראש העיר הולך כומו טווס
    סגור
  • 9.
    רון חולדאי גרם לכל הבלגן עם הקורקינטים וכו
    תל אביבי מקורי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראש העיר שלנו בתל אביב רצה להפוך את תל אביב לאמסטרדם פתח חברה להשכרת אופניים אישר לקורקינטים לסועד על המדרכות ואז החלו להציף את איכילוב פגועים ובעשרות אז החליט חולדאי שעדיין חולם על תל אביב כאמסטרדם והורידו את כל האופניים וקורקינטים לכביש בלי ללמוד אפילו את חוקי התנועה פשוט רדו לכביש ואם תיפגעו אז לא המדינה תשלם אלה בטוחי הרכב . ואז כאשר פגועי החשמליים המשיכו להציף את בתי החולים השקיעו מאות מליונים בנתיבים מיוחדים לרוכבים מה שגרם לפקקי תנועה מטורפים ובלאגן שלם בעיר . אבל חולדאי ישמח אם כל אלה שמגיעים לתל אביב יתייאשו להגיע עם רכב וישתמשו בתחבורה הציבורית ובנתיים תושבי תל אביב משלמים את המחיר
    סגור
  • 8.
    הבעיה רק החשמליים
    פתרון 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במקום לרכב על אופניים חשמליות וקורקינטים חשמליים, נשתמש באופניים רגילות וקורקינטים רגילים. נקווה שבקרוב יסללו מספיק שבילי אופניים שלא יסכנו את הולכי הרגל, ולא יסכנו את רוכבי האופניים, ואז נעבור להשתמש בכלים החשמליים.
    סגור
  • 7.
    מתי יתחילו אכיפה בכל הארץ
    רמי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רוכבי הקורקיניתים נוהגים בהפקרות משארים אותם שכובים באמצע המדרכות.סכנה להולכי רגל.ביחוד לקשישים.ולבעלי ראיה לקויה.
    סגור
  • 6.
    שעיריית ת"א תילחם קודם בהומואים ובמסתננים!
    אלי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מצאו לעצמם עוד דרך לחלוב ציבור נורמטיבי. לא יאומן מה שקורה פה!
    סגור
  • 5.
    מתפלל בשביל הפקחים
    עומר 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קנס על אוזניות??? יהיה קיץ מעניין
    סגור
  • 4.
    מדינת גנבים וגבייה
    יון 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לפי שעיריית תל אביב היקרה "תאכוף" ותחלק דוחות המדינה הייתה צריכה לעשות תשתיות ולסלול נתיבי אופניים במקום לגבות כסף מיותר מהאזרחים
    סגור
  • 3.
    אופניים
    אורני 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא ראיתי פקח אחד בחהודה המכבי שנתן קנס לרוכבי קורקינט
    סגור
  • 2.
    חולדאי
    חיים 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ולנסוע על הכביש ולהסתכן בתאונה עם כלי רכב ואוטובוס ומשאיות, זה בסדר? על מצפונך? כשיהיו שבילים בכל העיר ואפשרות להגיע לכל מקום מכל מקום אז תדבר על פיקוח וסמכויות. בינתיים, ולמרות שאתה ראש עיר, עזוב אותנו.
    סגור
  • 1.
    חולדאי
    יעקב 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חולדאי בוא עשה סדר בדרום תל אביב, המסתננים שלך לא נותנים מנוחה
    סגור