כסף וצרכנות

לקורקינטים החדשים בתל אביב יש חידוש מעניין

קסדה מתקפלת, סוללות שלא צריכות טעינה בלילה ומערכת בולמי זעזועים מתקדמת – מה עוד מציעים הקורקינטים החדשים של חברת טיר שהגיעו היום לתל אביב?
יאיר מור |  1
קורקינטים של Tier (צילום יח"צ)
חברת קורקינטים חשמליים שיתופיים חמישית מצטרפת לשוק הרווי בגוש דן: Tier הגרמנית פרשה היום ברחבי תל אביב מאות קורקינטים חשמליים, שמצטרפים לאלה של Dott ההולנדית, שנפרשו כאן בחודש שעבר, ולאלה של Bird ו-Lime האמריקאיות ו-Yango Wind של יאנדקס הרוסית, הפועלים בעיר זה מספר שנים.
הקורקינטים של טיר, שצבועים בטורקיז, הם בין הקורקינטים החשמליים המתקדמים ביותר, עם גלגל קדמי גדול מהגלגל האחורי, בולמי זעזועים, נורות איתות, רגלית כפולה, מחזיק לטלפון שיכול גם לטעון אותו אם המכשיר תומך בטעינה אלחוטית, וקסדה מתקפלת המאוחסנת בתא סגור. כמו כן, בדומה לקורקינטים החדשים של ליים, גם אלה של טיר מבוססים על סוללות נשלפות, כך שמערך התחזוקה של החברה יכול להכניס לקורקינט שהסוללה שלו קרובה להתרוקן סוללה חדשה, ולקחת את הריקה להטענה במרכז לוגיסטי.
 
תעריף השימוש בקורקינטים של טיר עומד על 2 שקל לפתיחת הקורקינט ועוד 80 אגורות לכל דקת נסיעה. אף אחד מהנתונים הללו אינו הזול ביותר בשוק, אך החברה מציינת כי שקלול שלהם מראה שנסיעה ממוצעת, שאורכת 12 דקות, תעלה אצלה פחות מאשר אצל המתחרות: 11.60 שקל. זאת לעומת 12 שקל ב-Dott, שלא גובה עמלת פתיחה כלל אך גובה שקל שלם לכל דקת נסיעה;  14 שקל ב-Wind של יאנגו הרוסית, שגובה עמלת פתיחה בגובה 2 שקלים ועוד שקל לכל דקת נסיעה; 14.24 שקל ב-Lime, שגובה רק 77 אגורות לדקת נסיעה אך עמלת הפתיחה שלה היא 5 שקלים; ו-15.80 שקל ב-Bird, שגובה עמלת פתיחה בגובה 5 שקלים ו-90 אגורות לכל דקת נסיעה.
לפי סקר שערכה החברה בישראל, 24% מתושבי גוש דן השתמשו בקורקינטים חשמליים שיתופיים; מתוכם 25% החליפו לחלוטין את הנסיעה ברכב בתוך גוש דן בקורקינטים הללו; 55% מתוכם השתמשו בקורקינטים של שני מותגים שונים; ו-33% השתמשו בכל שלושת המותגים הקיימים (בירד, ווינד וליים; דוט הושקה רק לפני מספר שבועות).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קורקינטים החוצה!
    יוחננוף המטביל 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלא ייאכף איסור הנסיעה על מדרכות, אין מקום לקורקינטים בכלל!
    סגור