כסף וצרכנות

חנן בן ארי מעורר סערה: הסכום האסטרונומי שיקבל להופעה

חנן בן ארי אמנם ויתר על סיבוב הופעות ביום העצמאות לטובת הופעה מול חיילים, אך מעיריית נתניה הוא יקבל לא פחות מחצי מיליון שקל, מה שעורר סערה בקרב מועצת העיר
מערכת ice |  12
חנן בן ארי (צילום ניר סטולו)
חנן בן ארי, שביום העצמאות האחרון התפאר בוויתור שלו על סיבוב הופעות בבמות המרכזיות ברחבי הארץ לטובת הופעה לחיילים, יקבל לא פחות מצי מיליון שקלים עבור הופעה מול 5,000 איש אותו תשלם לו עיריית נתניה, שם הרוחות במועצת העיר סוערות. כך פורסם אתמול (רביעי) ב"מאקו".
עיריית נתניה פנתה לאנשיו של בן ארי לפני מספר שבועות להצעת מחיר עבור הופעה בפארק השלולית בעיר. בתגובה, בן ארי שב עם תג המחיר גבוה במיוחד - 535 אלף שקל (לפני מע"מ) והתניה להגביל את מכירת הכרטיסים עבור 5,000 איש בלבד, כשהמקום עצמו יכול להכיל כ-25 אלף.
חשוב לציין כי בנוסף למחיר שבן ארי דורש, על העירייה להוציא עוד כ-500 אלף שקל בעבור הוצאות הנלוות למופע כמו רישוי, לוגיסטיקה ואבטחה. עירייה ניסו למצוא מודל כלכלי שיעזור להם לממן את ההוצאה הענקית: מכירת כרטיסים מוקדמת בעלות מסובסדת של בין 170-150 שקל למופע שייערך ב-16 באוגוסט. הפרקטיקה של מכירת כרטיסים למופעים על ידי העיריות מקובל, אך נהוג לגבות מחיר סמלי מסובסד. 
 
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אנו גאים בהחלטה להביא לנתניה את אחד האמנים האיכותיים והמובילים בארץ, הפונה למגוון קהלים, דתיים וחילונים כאחד ולהנגיש אותו לציבור בנתניה המתקשה לא פעם לנסוע מחוץ לעיר כדי לראות מופעים גדולים. בעניין זה, אינה שונה נתניה מערים כמו באר שבע, אשדוד, מודיעין, ירושלים, מועצה אזורית מגידו, קיסריה ועוד, שזכו אף הן לארח אמנים אלו. יצוין כי נתניה נחשבת למובילת תרבות המעניקה במה לאמנים מהשורה הראשונה וזאת מעבר לפסטיבלים המקוריים אותם היא יוזמת ויוצרת ובהם ה'פסטיווקאלי' הממנף את היצירה הישראלית, פסטיבל ליצנות, פסטיבל טרמולו לכלי הקשה ועוד".
עוד נכתב בהודעה כי "כמו כן פועלת העירייה ללא ליאות להפקת אירועי חג ומועד, לקיומן של תערוכות בגלריות השונות בעיר, לביסוס מוסדות התרבות בעיר וכן לחינוך לתרבות. מכל מקום - לנוכח עלויות המופע, רתמה עמותת היכל התרבות גורמים נוספים למימונו ובהם עמותת אשמורת, המועצה הדתית נתניה וכן עמותת 'רגעים', כך שבשיתוף כל הגורמים ובהסתמך על מכירת הכרטיסים, לא צפוי כל גרעון כספי".
 
לסיכום נכתב: "באשר לסוגייה העקרונית הנוגעת לעלויות האמנים, זו נדונה עוד בטרם התמנה הממונה על התרבות לתפקידו והיה זה השר אריה דרעי אשר המליץ להגביל את עלויות האמנים, בעיקר אלה המופיעים בחגיגות העצמאות. לא כך הדבר באשר לעלויות אמנים המופיעים במהלך ימות השנה אנו נמשיך את עשייתנו למען הציבור, כל השנה בכלל ובימות הקיץ בפרט".
מטעמו של חנן בן ארי נמסר: "ככל הידוע ומוסכם איתנו ההופעה ממומנת ממכירת כרטיסים כפי שקורה בכל הופעה. כיסוי ההוצאות מגיע ממכירת הכרטיסים".
 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    חנן בן ארי
    קרדאי 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין למה צריך להוציא סכום כזה עבור זמר של שיר אחד יש הרבה חברה מנתניה שיכולים לעשות שמח פי כמה וכמה תשאירו את אלה שהם חושבים שהם זמרים ותגידו להם שכוכבים יש בשמיים מיותר ובושה זה כספי משלם המיסים לא לשכוח
    סגור
  • 10.
    עלה לו
    גלית 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עלאק משחק אותה צנוע, רודף בצע כמו כולם
    סגור
  • 9.
    מטומטמים תושבי נתניה שילכו להופעה! (ל"ת)
    טל 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    דבר אחד אני לא מבין
    אייל 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר אחד אני לא מבין מה זה משנה להם אם יהיה 5,000 או 25 אלף לאנשים של האומן מה לא מספיק לחצי מיליון שהוא מקבל..
    סגור
  • כולם נחמדים עד שזה מגיע לכסף
    בני 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    די לחזירות !!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    הייתי בהופעה שלו מטעם העבודה.
    שלומי 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא נהנתי בכלל,שירים לא משהו,אין קצב טוב,מילים משעממות.בקיצור חבל על הכסף.לא מבין מה ההתלהבות ממנו.אולי שיר אחד או שתיים.מעבר לזה אכזבה גדולה.
    סגור
  • 6.
    יקר מידי? תגידו לא במקום ללכלך עליו
    יובל 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה יותר מכובד ומכבד
    סגור
  • 5.
    אשפה
    ירו 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חזיר בינלאומי להחרים אותו כמו את יתר הנהנתנים המגעילים
    סגור
  • 4.
    נתניה
    ראובן 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    העיר מדרדרת המופע לא יוסיף כלום.
    סגור
  • 3.
    שווה כל שקל
    יהודי 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ויתקיים בנו הפסוק "ייתמו קנאים מן הארץ"!
    סגור
  • 2.
    הייתי בהופעה שלו בגני התערוכה מטעם אירוע חברה
    הזע 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מזעזע לא יודע להרים קהל
    סגור
  • 1.
    בטלי את ההופעה
    טל 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ראש עירית נתניה, אנא כבדי את תשוביך ובטלי את ההפועה
    סגור