כסף וצרכנות

רשות המסים חושפת: 900 מיליון שקלים אבודים שלא לקחתם

מדו"ח על היקף מיצוי הטבות המס בישראל ב־2018 שפרסמה לאחרונה ד"ר אסנת חזן מהמכון למשפט ופילנתרופיה באוניברסיטת תל אביב עולה כי 900 מיליון שקלים אבודים כיוון שהישראלים לא ממהרים לממש את זכותם להטבות מס
מערכת ice | 
כסף (צילום pexels)
מדו"ח על היקף מיצוי הטבות המס בישראל ב־2018 שפרסמה לאחרונה ד"ר אסנת חזן מהמכון למשפט ופילנתרופיה באוניברסיטת תל אביב עולה כי 900 מיליון שקלים אבודים כיוון שהישראלים לא ממהרים לממש את זכותם להטבות מס.
על פי הדו"ח, רק 8% מהתורמים בישראל – יחידים או חברות, האחראים לתרומות של 2.9 מיליארד שקל בשנה – מנצלים את זכותם לקבל זיכוי מס. החוק לעידוד תרומות מאפשר לתורם יחיד לקבל זיכוי של 35% ממס על תרומות בסכום של 200 שקל עד 9.5 מיליון שקל, וחברה יכולה לקבל זיכוי של 23%.
 
נראה שלפחות בקרב יחידים הליך קבלת הזיכוי המסורבל מוביל אותם לוותר על זיכוי של מאות או אלפי שקלים בשנה. ההנחה היא שלמי שתורם סכומים גדולים יש רואה חשבון, ואין לו בעיה טכנית לבקש זיכוי, ואילו בקרב יחידנים הבירוקרטיה מקשה וגורמת להם לוותר על כספים רבים.
היקף התרומות בשנת 2018 עמד על 7 מיליארד שקלים, כאשר רק עבור 2.5 מיליארד שקלים ניתן זיכוי, מתוכם 1.3 מיליארד שקלים הגיעו מיחידים ו־1.2 מיליארד שקלים הגיעו מחברות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה