כסף וצרכנות

זעזוע בארגוני החיות: "כלבים גזעיים - גזר דין מוות"

סערת הכלבים הגזעיים שעוררה השורדת האחרונה אלה אייבינדר הציפה את נושא ה"מסחרה" שנלווה לענייןו, מנכ"לית תנו לחיות לחיות יוצאת הבוקר במסר חריף ואומרת, "תעשיית מכירת הכלבים היא מהמזעזעות בארץ"

מערכת ice |  9
כלב במלונה (צילום Florin Palamarciuc / Unsplash)
יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות מגיבה בעקבות חשיפת השוק השחור של הכלבים בישראל, שמגלגל סכומים עצומים על חשבון בעלי החיים: "אוהבי כלבים רבים לא מודעים לכך שכאשר הם קונים כלב 'גזעי', הם למעשה חותמים על גזר דין מוות לכלב אחר, שמחכה בדיוק להם בכלביה הסמוכה למקום מגוריהם". אומרת ארקין.
"אימוץ כלב מכלביה והימנעות מעידוד תעשיית הרבעת הכלבים ימנעו באופן ישיר המתה של עשרות אלפי כלבים מדי שנה בישראל. תעשיית מכירת הכלבים היא מהמזעזעות בארץ. בזמן שאנשים קונים כלבים שהוחזקו בתת תנאים, כלבים שמחכים לאימוץ מומתים בכלביות העירוניות".
עוד חשפה כי, "בכל שנה מומתים בישראל אלפי כלבים בריאים, מהסיבה הפשוטה שאיש אינו מאמץ אותם. רובם מומתים בכלביות העירוניות. מן העבר השני, מדי שנה נקנים בישראל ממגדלי וסוחרי כלבים עשרות אלפי כלבים, ש”מיוצרים” על ידם רק בגלל שיש ל'סחורה' זו דורשים. החשבון הוא פשוט ואכזרי: על כל כלב שמישהו בישראל קונה ממגדל כלבים, כלב אחר נותר למות בכלביה העירונית או ברחובות".
נזכיר כי בכתבה של אריק וייס בתוכנית הכל כלול של רשת 13, דווח בעניין השוק סביב רכישת כלבים גזעיים: "9,000, 10,000 ואפילו 20,000 שקל: חלק לא קטן מהאוכלוסייה קונה כלבים בעשרות אלפי שקלים. השוק הזה לא מפוקח, לא במחירים ובטח לא בתנאי הגידול. אבל הכל תקף כשהחבר על ארבע הופך לאקססוריז פופולרי".
בכתבה נשלחה כתבת לרכוש כלב והבעלים שלו טען כי המחיר שלו 9,000 שקלים והוא אף מוכר כלבים ב-13,000 אלף שקלים. כנראה שזה מה שקורה שהכלב הופך להיות אקססוריז. מי שאחראית על השערורייה החדשה היא אלה אייבינדר, שפרסמה שהיא מעוניינת לקנות כלב תחש במחיר של 10,000 שקלים.
 
השוק השחור של הכלבים: 20,000 ש"ח ויותר - ללא פיקוח וללא אישור, כך פועלים בתי הגידול בישראל

9,000, 10,000 ואפילו 20,000 ש"ח: חלק לא קטן מהאוכלוסייה קונה כלבים בעשרות אלפי שקלים. השוק הזה לא מפוקח, לא במחירים ובטח לא בתנאי הגידול. אבל הכל תקף כשהחבר על ארבע הופך לאקססוריז פופולרי. הכל כלול עם אריק וייס אריק וייס

פורסם על ידי ‏אקטואליה 13‏ ב- יום רביעי, 13 ביולי 2022
אלה טענה כי היא ראתה כל מיני כלבים שנעים באזור ה-10,000 שקלים, ושהמחירים משתנים בגלל שצריך לבדוק אם זה תעודה. אלה טענה שאין איפה לאמץ את הכלב שהיא רוצה. אחת מהמוכרות של הכלבים, ולריה מירקין, שמייבאת כלבים מחו"ל, טענה שהיו אצלה סלבס רבים שרצו לקנות כלבים, אך הם ביקשו שלא להיחשף ושלא יפרסמו את השמות שלהם בשל החשש מהתגובות.
"רוב הלקוחות שלי זה משפחות עם ילדים צעירים מהמעמד הגבוה שיש להם להם כסף לשלם את המחירים הגבוהים שמוצעים. אני מוכרת בממוצע 5 כלבים בחודש. יש לי פומרניאן שעולה 8,000 שקל ויש לי פודלים שעולים בין 10,000 ל-14,000 אלף שקל, סיפרה מירקין. 
 
גדי וינטר, דובר צער בעלי חיים, טוען: "היינו מוסרים 70 כלבים בחודש, בשנה האחרונה אנחנו מוסרים 5-10 כלבים בחודש. וחבל שהם יושבים בכלובים, זה לתת יד לתעשייה אכזרית מאוד. אנחנו קוראים לציבור - לכו לאחד מבתי המחסה הקרובים אליכם ותאמצו לכם את החבר הכי טוב. אין כמו חבר על 4".
 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    גם בבני אדם יש סחר והרבה יותר גרוע
    חיים 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מיותרת
    סגור
  • 6.
    קונים כלבים שהורבעו
    חמי 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סביר בין המשפחה ואז מקבלים מחלות גנטיות. רוב הכלבים הגזעיים הם כלבים חולים ופגומים וחבל שמטומטמים בשם האהבה לילד שלהם קונים להם כלב גזעי כמו שהם ראו בטלוויזיה.
    סגור
  • 5.
    הכול בסוף זה ביזניס
    מאמץ פוטנציאלי 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיפור מגמתי וכלכלי. גם עמותות האימוץ למיניהן הן עסק כלכלי ובעלי אינטרס. רציתי לאמץ כלב הסתבר שהוא מהצפון ואני מהדרום. לא הסכימו לתת לי אותו כי "אני גר רחוק" ולא אוכל לבוא להמשך טיפולים אצלם....(זה היה גור) לא עזרו כל ניסיונותיי לגשר על הפער הזה ואפילו לפצות אותם בתרומה שוות ערך ל"הפסד" שלהם... אז קניתי כלב. תבדקו את עצמכם כל עסקני האימוץ.
    סגור
  • 4.
    it's not adopted is to buy
    y 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    bring the dog free maybe people adopte
    סגור
  • Learn basic English and basic morals
    Koby 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Or shut up and drop showing how stupid and ignorant you are #adoptdontshop
    סגור
  • 3.
    אמצו ילד
    חגי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מציע שתפסיקו לעשות ילדים "שלכם ותתחילו לאמץ, מדוע לעשות ילדים כשיש כ"כ הרבה נזקקים בעולם ????
    סגור
  • 2.
    תרצו או לא - זו צורה מסוימת של גזענות
    סמדר 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תרצו או לא - זו צורה מסוימת של גזענות זו תעשיה מבישה שגורמת פעמים רבות סבל בחוות גידול לא מפוקחות מי שקונה מסוחר במקום לאמץ כלב עזוב, גוזר דינו של כלב עזוב למוות.
    סגור
  • 1.
    זוועות תעשיית הכלבים.
    אילן 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק שארקין היקרה שכחה להזכיר שלא מעט מאלו שרוכשים כלב גיזעי וגורמים לתעשייה ולרצוח כלל לא מזיז להם שכלבים אחרים יומתו. העיקר שלהם יש כלב גיזעי מנקר עיניים... עוד שנה שנתיים כבר יעיפו אותו לאנשהו. ??
    סגור
  • מעניין לאן היא סורקת את האמא של הגורים
    קובי 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהיא לא יכולה להכניס כסף יותר
    סגור