דיגיטל וטק

הונאה על חשבון דואר ישראל: ההודעה הזו תפיל אתכם

גם אתם קיבלתם הודעה שקיבלתם חבילה ועליכם לשחרר אותה עבור כמה שקלים? מדובר בעוקץ חדש, שכדאי מאוד להיזהר בפתיחת ההודעה שקיבלתם כמו לא מעט אזרחי ישראל במהלך השבת
כפיר אדר | 
הונאה על חשבון דואר ישראל (צילום unsplash, Magma Images)
היום (שבת) התקבלה בלא מעט טלפונים בישראל הודעה מוזרה במיוחד שמתחזה לכזו מדואר ישראל או מהמכס, שם נכתב, השגיאות במקור: "חבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם 6.21 שקלים, לשחרר מכו". להודעה המדוברת צורף קישור שדרכו ניתן לשלם את הסכום ולפדות כביכול את החבילה.
בדואר ישראל מזהירים פעם אחר פעם מפתיחת ההודעה וכבר הודיעו בשל כך כי זו אינה הודעה מטעמם וכי מדובר בניסיון עוקץ על חשבון שמם. אם מקישים על ההודעה, נכנסים למסך של 'מעקב משלוחים', שנראה בדיוק כמו דואר ישראל ונכתב: "מידע מקוון על פריטים אשר נשלחו באמצעות דואר שליחים, דואר רשום בפנים הארץ, שירותים לחו"ל ומחו"ל. ונכתבים מספר המעקב, קוד ההתייחסות ודמי המשלוח.
 
אם הקשם על הכפתור 'התקדם לתשלום', תועברו לחלונית בה עליכם למלא את כל פרטי האשראי שלכם, כולל שמכם המלא, מספר הכרטיס, תאריך התפוגה של הכרטיס שהזנתם, קוד ה-CVV ומספר הטלפוו שלכם.
כיצד תזהו הודעת פישינג? "הדבר הראשון שצריך לבדוק, כמו במקרים רבים של הודעות מתחזות: האם ההודעה מנוסחת באופן מוזר/עילג? האם הכתובת בקישור מובילה לאתר Israel Post או לכתובת לא מוכרת? ספציפית לגבי חבילות מהדואר, האם אני בכלל מצפה לחבילה? האם יש צורך בתשלום לטובת השחרור שלה מהמכס/גורם אחר? כאן הבדיקה מאוד פשוטה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה