כסף וצרכנות
לא ייאמן: גונבים אלפי שקלים בשיחת טלפון אחת
לאחרונה ישנה עלייה בכמות התלונות מצד צרכנים שנמשכו כספים מכרטיס האשראי או מחשבון הבנק שלהם, אך בחברות האשראי מסרבים להחזיר. המועצה הישראלית לצרכנות דורשת: מצאו פתרון חוקי שיסייע להשבת הכספים שנגנבו

המועצה הישראלית לצרכנות מפרסמת כי ישנה עלייה בתלונות צרכנים שגילו כי נמשכו מכרטיס האשראי או מחשבון הבנק שלהם אלפי שקלים, לאחר שקיבלו שיחת טלפון בה הוטעו לחשוב כי המתקשר הוא עובד הבנק בו מתנהל חשבונם.
תלונות נוספות שהגיעו מתייחסות לפרסום ברשתות החברתיות לעבודה עם רווח גדול, הם הזינו את פרטי חשבון האשראי שלהם - ככתובת לקבלת הרווחים העתידיים, וגילו בדיעבד שנגבו מהם אלפי שקלים.
ההתנהלות אותה תיארו הצרכנים דומה. במהלך השיחה הם מסרו את פרטי חשבון הבנק או האשראי (כולל הקוד הסודי אותו קיבלו למכשיר הנייד) מתוך אמונה שבדרך זו הם "מצילים" את הכסף שחשבונם. מהתלונות עולה כי הפרטים נגבו מהם תוך הפעלת לחץ לביצוע הפעולות.
תלונות נוספות שהתקבלו מצרכנים שסיפרו על חיובים שנמשכו מחשבונם בסכומים גבוהים, חיובים שנעשו בחנויות (כולל ידיעת הקוד הסודי), בשעה שהם היו בכלל במקום אחר. במרבית המקרים חברות האשראי מסרבות לבטל את העסקה ולהשיב לצרכנים את הכסף.
בנק ישראל פרסם הודעה בה הוא מציין כי "בנק ישראל, בנקים מסחריים וחברות כרטיסי האשראי לא יפנו לאזרחים בבקשה למסור פרטים אישיים וחסויים ופרטים פיננסיים הכוללים אמצעי אימות וזיהוי שנשלחו לפונה כגון מסרון המכיל קוד אישי".
עוד ב-
בעקבות התלונות הרבות, וחוסר ההתחשבות מצד חברות האשראי והרגולטורים, במועצה הישראלית לצרכנות טוענים כי יש למצוא פתרון חוקי שיסייע להשבת הכספים שנגבו שלא כדין לצרכנים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה