כסף וצרכנות

המענקים מביטוח לאומי נחשפים: כך תקבלו את סכום המקסימום

עו''ד תומר בכר מומחה לדיני נזקים, ענה לשאלה בנוגע לבחירה בין המסלול בביטוח לאומי של פגיעות איבה, או תאונות עבודה. איפה תוכלו לקבל יותר ואיפה לא תהיו תלויים בשאלת השכר שלכם?
מערכת ice |  4
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בראיון לערוץ 14 היום (רביעי) אמר עו''ד תומר בכר מומחה לדיני נזיקין, ענה לשאלה בנוגע לפגיעות איבה, או תאונות עבודה, כמו לדוגמה עובדי המסיבה ב"נובה" בה התרחש טבח ענק -7.10, האם הם נחשבים תחת תאונת עבודה או תחת פעולת איבה? 
עורך הדין בכר הסביר בין היתר איזה מסלול לבחור בביטוח לאומי, ובמקרים ששני המסלולים מתאחדים חשוב להבין מה מקבלים ומה היתרונות כמו שכר וחומרת פגיעה כשמגישים את שתי התביעות יחד: "כל אחד מהם זה מסלול אחר, אבל שני המסלולים לפעמים מתאחדים כשאירוע האיבה קרה בזמן פעולה האיבה, חשוב להבין מה מקבלים כי יש הבדלים גדולים בין המסלולים, הרבה דברים משפיעים מה עדיף. גם גובה הפיצוי וגם המעטפת".
 
עוד אמר: "התהליך שבעצם בוחרים בשני המסלולים במבקביל ומגישים יחד, ביטוח לאומי בודק ובוחן את הנסיבות ואחרי ההכרה מתקיימת ועדה רפואית אחת שבודקת את שתי התביעות יחד. במסגרתה מזכיר הוועדה ממלא שני פרוטוקולים אחד לכל מסלול כשהתלונות זהות, שהדבר היחיד ששונה הוא גובה אחוזי הנכות. אין זהות בין החוקים".
כמו כן הסביר: "יש הבדל בפיצויים ויכול להיות הבדל משמעותי, כי בפגיעה של איבה אין קשר לגובה השכר למשל, כולם מקבלים אותו דבר. 10% בנפגעי איבה מקבלים 57,000 שקל, לא משנה כמה הרוויח או אם היה חסר עבודה. במסלול השני הדברים תלויים בגובה השכר של הנפגע, מי שנפגע יותר יקבל יותר, לכן צריך לדעת איך לשחק בדברים האלה".
לסיום אמר: "הבחירה לא צריכה להיעשות לפני התחלת התהליך, אלא רק אחרי קביעת הנכות, כי אז יודעים אילו זכויות עדיפות. רק בסוף מקבלים החלטה. לגבי זק"א יש מסלול שלישי שנוגע למתנדבים ויש פיצוי שמגיע להם, הוא מסלול שונה אבל דומה לנפגעי עבודה מבחינת הזכויות. הפיצוי מחושב לפי השכר שלו, גם אם באותו רגע היה בהתנדבות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ביטוח.לאומי
    עמרם 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביטוח.לאומי.מזלזל.בנכים.בושה.וחרםה.
    סגור
  • 3.
    ירו עליי מחבלים
    מעון 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל לילה אני שומע תצעקות שלו .אנה מעזה ושבועים אחרי השבת ...מחלחל בך שהיית שניה לפני המוות .ואז אלוקים מחליט שאתה לחיים
    סגור
  • 2.
    ביטוח
    רוית 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר לא העלו את הביטוח לאומי
    סגור
  • 1.
    כל עוטף עזה וכל מי שהיה במסיבה צריך אוטומטית לקבל מקסימ
    מישהי 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקסימום קצבה
    סגור