תוכן שיווקי

הדרך לדרכון פורטוגלי

חשוב כמובן להבהיר שקבלת הדרכון הפורטוגלי תלויה כמובן בקבלה קודם של האזרחות הפורטוגלית. בהמשך המאמר נרחיב בנוגע לנושא האזרחות והדרכון הפורטוגלי.

תוכן מקודם |
איזי נשיונליטי (צילום יח"צ)
ישראלים רבים נחשפו בשנים האחרונות לנושא הדרכון הפורטוגלי. האפשרות לקבלת דרכון פורטוגלי מהווה נושא לשיחה בין בני משפחה, חברים והוא אף מתפרסם באמצעי המדיה השונים. החשיפה הנוגעת לדרכון הפורטוגלי הביאה ישראלים רבים לשאול למה בכלל הוא מועיל?
נדגיש שוב שעל מנת לזכאות בדרכון הפורטוגלי יש קודם להפוך לאזרח פורטוגלי מן המניין. מדובר בתהליך הכולל הגשת בקשה לרשויות בפורטוגל ומסתיים לרוב בתוך שנתיים בקבלת תעודה המעידה על אזרחות פורטוגלית. רק לאחר האישור על היותכם אזרחים פורטוגלים מתאפשר להמשיך לעבר בקשה לדרכון עצמו.
פורטוגל הינה מדינה החברה באיחוד האירופי ועדיין היא מנפיקה לכלל אזרחיה דרכון של המדינה. חשוב לחדד שבעצם לא קיים שום "דרכון אירופי" או דרכון מטעם האיחוד האירופי. מקור הטעות מגיע מהאפשרות הקיימת בקבלת ויזה אחידה הניתנת לכלל מדינות האיחוד האירופי. מדובר על ויזה המאפשרת מעבר חופשי בין מדינות אירופה מלבד בריטניה, רומניה, בולגריה וקרואטיה.
הדרכון הפורטוגלי נחשב לנכס של ממש. פורטוגל נמצאת במקום החמישי בדירוג המדינות שהדרכון שלהן מאפשר כניסה לכמה שיותר מדינות בעולם וזאת ללא הצורך להגשת בקשה לויזה. אלו המחזיקים כיום בדרכון פורטוגלי מורשים בכניסה לכדי 185 מדינות ברחבי העולם ללא הצורך בויזה. המדינות המדורגות מעל פורטוגל הן יפן, סינגפור, פינלנד, גרמניה ודנמרק.
מי זכאי לאזרחות פורטוגלית?
ישנם ישראלים הבוחרים להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית באופן עצמאי. מדובר בהליך שלא מומלץ לעשות לבד, למול העובדה שמדובר בהתנהלות מול הרשויות בפורטוגל תוך היכולת להכיר את אופן התנהלותן וכמובן הצורך להיות בקיא בשפה הפורטוגזית.
המלצתנו היא להיעזר במסגרות מקצועיות להם ההבנה והניסיון בכל הנוגע לתהליך בקשת האזרחות הפורטוגלית. עם התגברות הביקוש לאזרחות פורטוגלית בקרב ישראלים רבים, ישנן מספר חברות הפועלות ומעניקות שירות זה. חלק מאותן חברות לא האריכו חיים ונסגרו תוך זמן קצר, כשהן מותירות אחריהן לקוחות מאוכזבים וכועסים.
הנפקת הדרכון הפורטוגלי לאחר קבלת האזרחות
אלו שקיבלו כבר את האזרחות הפורטוגלית בעצם מתפנים לשלב הבא של הנפקת הדרכון עצמו. את קבלת הדרכון הפורטוגלי ניתן לעשות בשני דרכים.
האפשרות הראשונה היא בהנפקה של הדרכון בשגרירות פורטוגל בישראל או בשגרירות פורטוגל במדינה בה אתם גרים דרך קבע. חשוב לקבוע תור לפגישה בשגרירות כפי שבעצם עשיתם בפעם הראשונה בו קיבלתם בשגרירות הפורטוגלית את האזרחות עצמה. חשוב לקחת בחשבון שכיום ההמתנה לתור בשגרירות הפורטוגלית בישראל כוללת המתנה של שנה.
הדרך השנייה והמהירה יותר היא בהגעה לליסבון. תהליך מהיר יותר של עד 48 שעות שבו יונפקו לכם תעודת הזהות והדרכון הפורטוגלי.
דרכון הפורטוגלי לעומת דרכונים אחרים
למול הדרכון הישראלי, יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי ברורים. הדרכון הפורטוגלי מאפשר כניסה ארה"ב ללא "ויזה לארה"ב". דבר שלא מתאפשר לאלו בעלי דרכון ישראלי בלבד.
בכדי להיכנס עם הדרכון הפורטוגלי ללא ויזה לארה"ב חשוב לעשות צ'ק אין בישראל עם הדרכון הפורטוגלי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי שדה התעופה מדווח לרשויות ההגירה בארה"ב בנוגע לדרכון איתו האדם מתכוון להגיע למדינה. לא פעם, שוגים ישראלים ומבצעים צ'יק אין בישראל עם דרכונם הישראלי ובהגיעם לשדה התעופה בארה"ב הם אינם מורשים להיכנס למדינה.
מעבר לארה"ב, מאפשר הדרכון הפורטוגלי כניסה למדינות נוספות, כשאלו אינן מאפשרות כניסה אליהן עם דרכון ישראלי. בין מדינות אלו ניתן למנות את דובאי, איחוד האמירויות, אלג'יריה ואינדונזיה, בין אם מדובר בהגעה לשם עסקים או עבור מחקר או תיירות.
לצד אותם ישראלים רבים הזכאים לדרכון פורטוגלי, ישנם גם ישראלים אשר זכאים לדרכון רומני או פולני. בנוגע לדרכון הרומני חשוב לציין כי דרכון זה אינו מאפשר כניסה לארה"ב ללא ויזה, על אף שרומניה היא אחת ממדינות האיחוד האירופי. בנוגע לפולין, הדרכון הפולני הוכר לאחרונה כדרכון לו פטור מויזה לארה"ב. הקושי הוא דווקא במורכבות הליך האזרחות הפולנית, מה שמצמצם משמעותית את הישראלים שהגישו בקשה לרשויות בפולין.
הגירה לאירופה
למחזיקי דרכון פורטוגלי ישנה בעצם האפשרות לגור בכל אחת מ-28 מדינות האיחוד האירופי ללא כל הגבלות וללא הצורך בהשגת אשרה עבודה. כאזרחים מן השורה ניתן כמובן להירשם ללימודים במוסדות האקדמיים באירופה ומכאן גם ליהנות מסבסוד חלקי או מלא של הלימודים, כמו גם הטבות סוציאליות שיש בכל מדינה.
 במידה ותרצו טיפול מקצועי ואישי לדרכון פורטוגלי הנכם מוזמנים לפנות לאיזי נשיונליטי משרד בוטיק הממוקם בלב תל אביב, ברוכים הבאים לאירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה