קריפטו

רשות המסים חוגגת: מי שהרוויח בקריפטו, שילם סכום מטורף

ערן יעקב אמר בכנס הרגולציה ובלוקצ'יין של איגוד הביטקוין הישראלי: "גבינו מאדם אחד בלבד מס 300 מיליון שקל על רווחים מקריפטו", על ה-NFT: "כל העברה בנכס או שירות תחויב. שווי השוק היה 40 מיליארד דולר ב-2021 וחלק המס בישראל מכך הוא לא מבוטל"
מערכת ice |  3
קריפטו (צילום unsplash)
מנהל רשות המסים, ערן יעקב, אמר היום (חמישי) בריאיון לדן רבן מ-YNET במסגרת כנס הרגולציה ובלוקצ'יין של איגוד הביטקוין הישראלי וקהילת קריפטו ישראל בתל אביב, כי אדם שרשם ככל הנראה רווחים של כ-1.2 מיליארד שקל ממכירת מטבעות קריפטו שילם מס של 300 מיליון שקל בסך הכל, כאשר המס בישראל עומד על 25% מהרווחים.
יעקב אמר בין היתר: "תעשיית הקריפטו היא תעשייה מבורכת ויש בה הרבה הזדמנויות, אך בתעשייה הזו, כמו בכל עסק, יש צורך בוודאות. שאנשים ידעו מה החוק אומר בשביל שיוכלו לפעול באופן חוקי. עד כה גבינו הרבה פחות מיסים מהתחום ממה שמגיע לציבור לקבל חזרה. יש הרבה מאוד קשיים גם בעולם המס וגם בעולם הבנקאות בגביית המיסים. זאת, למרות שברור שמדובר בנכס שחל עליו מיסוי".
 
יעקב עוד הבהיר שגם נכסי NFT הם נכסים שחייבים במס: "אנחנו נוציא היום הבהרה שכל העברה או החלפה בנכס או שירות תחויב במס. שווי השוק היה 40 מיליארד דולר ב-2021 וחלק המס במדינת ישראל מכך הוא לא מבוטל. המס שיחול על הרווחים, הוא מס רווחי הון 25% ריאלי, שיחול ברגע שה-NFT נמכר או הומר".
עוד הוסיף: "לצערי מדינת ישראל מאופיינת בלא מעט הון שחור. קשה מאוד לאמוד כמה מתוך זה מקריפטו, אבל לדעתי מדובר בהרבה יותר ממאות מיליוני שקלים. אנחנו גובים מיסים כי הכלכלה עובדת. זו לא גביית יתר, זו תוצאה של שגשוג כלכלי שנוצר", אמר יעקב. "אף אחד לא אוהב לשלם מיסים. גם אני עם שכרי הממשלתי הלא-מאוד-גבוה לא אוהב לשלם מיסים. אבל בסוף בוא נחשוב, מה המיסים עושים? הם מאפשרים לנו את המדינה המדהימה הזו".
על השאלה האם הוא חושב שצריך להוריד את המס על רווחי הון מ-25% לאחוז נמוך יותר השיב מנכ"ל רשות המסים: "לא. אני חושב שהמס הזה הוא בהגדרה מופחת. שיעורי המיסים במדינת ישראל הם לא מאוד גבוהים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלבנה של הלייף 1.2B (ל"ת)
    שיקו 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קישקוש. מ17000 נשאר לי 10. זה לא מיסוי גבוה?
    כפיר 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס בשחקים
    סגור
  • מס הוגן
    דוד 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן אדוני. זהו לא שיעור מס גבוה
    סגור