קריפטו

מה גרם לזינוק בביטקוין? השפעת המלחמה באוקראינה על הקריפטו

?אסף אלמליח, אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit, מנתח: "הסיבה לעלייה החדה נובעת מזינוק בפעילות במטבע הביטקוין, על רקע הלחימה באוקראינה והסנקציות הכלכליות על רוסיה ומהצפי של משקיעים ברחבי העולם כי מגמה זו, של הזינוק בפעילות, תימשך"
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
שוק המטבעות הדיגיטליים רתח ביממה האחרונה. הביטקוין שמחירו נכון לכתיבת שורות אלו עומד על 43,800 דולר, השלים עלייה של 14 אחוזים בעשרים וארבע השעות האחרונות ובכך מחק את ירידות השבוע האחרון כמעט לחלוטין. אסף אלמליח אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit מנתח מה הביא לזינוק המטאורי.
לדבריו, נראה כי הסיבה לעלייה החדה נובעת מזינוק בפעילות במטבע הביטקוין, על רקע הלחימה באוקראינה והסנקציות הכלכליות על רוסיה ומהצפי של משקיעים ברחבי העולם כי מגמה זו, של הזינוק בפעילות, תימשך. חברות מחקר בתחום המטבעות הדיגיטליים מספקות נתונים המצביעים על עלייה חדה בנפח המחסר של הביטקוין מול הרובל, במהלך הימים האחרונים נפח המסחר שבר שיא של תשעה חודשים - 1.5 מיליארד רובל ביום חמישי בלבד.
 
בזהירות הנדרשת נאמר שעליית הערך הזו יכולה להצביע על התייחסות גוברת של משקיעים אל הביטקוין כנכס לשמירת ערך, במיוחד במצבי משבר. עם זאת הדרך של הביטקוין עד שיהפוך ל"זהב דיגיטלי" עוד ארוכה. גם המסחר הרובל הרוסי מול המטבע USDT – המטבע היציב הצמוד לדולר , רשם עלייה חדה בנפחי המחסר והגיע לשיא של 8 חודשים.
מטבעות דיגיטלים יציבים הם מטבעות שמכווני מטרה להיות שווים לדולר בכל רגע נתון ועושים זאת ע"י גיבוי המטבעות הדיגיטליים בדולרים אמיתיים ובנכסים שונים. המטבעות היציבים ללא ספק כוכבים בתקופה זאת – הם קלים לשימוש ושומרים על ערכם. מטבע דיגיטלי בשם LUNA הוא אחד מאותם פרויקטים שיצרו אקו סיסטם שלם של מטבעות דיגטליים הצמודים למטבעות מדיניים – המטבע LUNA שמניע את האקו סיסטם הזה זינק בלא פחות מ – 80% בשבוע האחרון.
לטענתו: "ערכו של הרובל הרוסי שפחת בקרוב ל - 40% ביום המסחר האחרון, מצביע על מה שידוע לרבים ברחבי העולם:  בנקודת זמן של חוסר ודאות ובשילוב של אינפלציה גואה הכסף מאבד את כוחו – ונראה שהמשקיעים הרוסים פונים לאלטרנטיבות שישמרו על ערך כספם. שני הצדדים הלוחמים מנסים לנצל את היתרונות שטמונים במטבעות דיגיטליים: בצד אחד אוליגרכים רוסים מנצלים את כוחם של מטבעות דיגיטליים כנכסים שניתנים להעברה בינלאומית בקלות לצורכי התחמקות מסנקציות כלכליות".
"מן העבר השני אוקראינה רותמת את כוחם של המטבעות הדיגיטליים ומפרסמת בחשבון הטוויטר הרשמי של המדינה מודעה ובה כתובות הארנקים אליהם ניתן להעביר תרומות – היא גייסה לא פחות מ 10 מיליון דולרים ב- 24 שעות.
בשורה התחתונה – צפו לתנודתיות רבה בשבועות הקרובים –האירועים גלובליים יוצרים שכבה של חוסר וודאות שללא ספק תקבל פרשנות גם בשוק המטבעות הדיגיטליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה