קריפטו

זו העירייה הראשונה שתכרה ביטקוין באופן רשמי

בארה"ב החלה לפעול בימים האחרונים "חוות הכרייה" הראשונה שהוקמה על ידי עירייה וצפויה לספק לה מקור הכנסה נוסף, ובעתיד אולי גם יכולת להימנע מאסונות שכיום "חוות כרייה" כאלו הן גורם עיקרי שלו
יאיר מור | 
מטבע ביטקוין (צילום vecteezy)
פוֹרט ווֹרת' שבטקסס הפכה בימים האחרונים לעיר הראשונה בארה"ב – ואחת הראשונות בעולם – שעוסקות בכריית ביטקוין. זאת לאחר שראשת העיר, מאטי פארקר, החליטה לנסות להגדיל את הכנסות העירייה על ידי כריית המטבע הקריפטוגרפי.
לפי פארקר, שנבחרה לתפקיד לפני שנה ויום, הרעיון הגיע משיחה עם חברים מתחום ההון סיכון, שסיפרו לה ש-80% מההשקעות ממוקדות בתחום הטכנולוגיה, וכרגע תת-התחום הלוהט ביותר בשדה הטכנולוגי הוא קריפטו. מכיוון שטקסס צומחת בשנים האחרונות באופן מהיר, החליטה פארקר שהדרך לקדם את עירה בעלת כמעט מיליון התושבים היא להכניס אותה לתחום הזה.
עם זאת, פארקר לא ממהרת להמר על תחום הקריפטו באופן מוגזם: במקום להשקיע סכום עצום מתקציב העירייה, היא בנתה באגף הטכנולוגי של הבניין, שבו קיימת מערכת קירור, מעין "חוות כרייה" קטנה.
 
ה"חווה" כוללת שלוש מערכות כרייה מדגם Bitmain Antminer S9, שנתרמו על ידי מועצת הקריפטו של טקסס, ומחירה של כל אחת מהן מוערך ב-600 דולר. הן תפעלנה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ותחוברנה ל"בריכת" הכרייה Luxor באמצעות רשת אינטרנט ייעודית, כדי למנוע אפשרות חשיפה של שאר מחשבי העירייה. פארקר צופה שצריכת החשמל של כל אחת מהמערכות תהיה דומה לזו של שואב אבק ביתי, והביטקוין שיופק על ידן יספיק בערך כדי לכסות את חשבון החשמל ולהשאיר לעירייה מעט הכנסה.
כרגע מדובר בפיילוט שיימשך במתכונת זו שישה חודשים. לאחר מכן תתקיים הערכה של הפעילות ויוחלט האם להרחיבה על ידי הגדלת "חוות" הכרייה.
"הרבה אנשים לא יודעים מי אנחנו. אנחנו רוצים לשנות את השיחה, ואנחנו מאמינים שחדשנות טכנולוגית, כולל מטבעות קריפטו, היא הדרך שבה נעשה זאת", אמרה פארקר.
אלכס בראמר, סגן נשיא בכיר לעסקים בלוקסור, אמר שהמהלך יגביר את הלגיטימיות של תחום הקריפטו, וכי "לא יפתיע אותי לראות יותר הודעות כמו זו בעתיד". הוא הוסיף כי חוות כרייה, לצד מערכות ענק לאגירת חשמל, יסייעו לעיריות להשיג שתי מטרות יחד: הכנסה מהכרייה מצד אחד, וגיבוי למערכת החשמל העירונית במקרי חירום מצד שני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה