קריפטו

80 מיליון דולר ב-3 שנים: כך הפכה טיקטוק לפלטפורמה להונאות קריפטו

נראה כי הרשת החברתית טיקטוק לא רק מהווה פלטפורמה להפצת תכנים אנטישמים. כעת נחשף כי הרשת החברתית הסינית מוצפת בניסיונות הונאת קריפטו בכיכובו לכאורה של אילון מאסק, כך תגנו על עצמכם
מערכת ice | 
טיקטוק וקריפטו (צילום pixabay, shutterstock)
הרשת החברתית טיקטוק, הוקמה בשנת 2018 והיא בשליטת התאגיד הסיני הסינית בייטדאנס. תוך זמן קצר טיקטוק, צברה קהל משתמשים רחב ונכון להיום יש לה כ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. מתחילת המלחמה נראה כי היא הפכה לפלטפורה נוחה להפצת תוכן אנטישמי וכעת נחשף כי היא גם הפכה לקרקע פורייה להונאות קריפטו.
לפי חשיפה של אתר Bleeping computer, נראה כי בשבועות האחרונים, טיקטוק, מוצפת בעשרות ניסיונות הונאה של מטבעות קריפטוגרפיים, כאשר ברוב המקרים מוצגים נושאים הקשורים לאיש העסקים אילון מאסקטסלה או SpaceX.
טיקטוק היא לא היחידה, הונאות מסוג זה מופצות כבר במשך שנים ברשתות חברתיות נוספות כמו (פייסבוק, טוויטר ועוד) ולרוב, העבריינים נקטו בשיטה דומה כאשר ההונאות כללו התחזות לסלבריטאים וחברות מוכרות.
השיטה עובדת כך, העבריינים מקימים אתרי אינטרנט רבים אשר מנסים לחכות פלטפורמות חוקיות להמרת קריפטו או לאתרי מתנות ולאחר מכן הם למעשה מפתים את המשתמשים להירשם אליהם על מנת לזכות במטבע קריפטו בחינם. כמו כן, שההונאה מצליחה, העבריינים לוקחים לעצמם כל מטבע קריפטו שהופקד מבלי לתת דבר בתמורה.
אז איך טיקטוק נכנסת לתמונה?
העלייה המהירה של לפסגה והעובדה שהיא מאיימת על הרשתות הוותיקות (פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר) זה מה שהפך את טיקטוק לבמה המרכזית של הונאות מסוגים כאלו. מדי יום מועלים עשרות סרטונים לרשת אשר כוללים לעתים קרובות צילומים מזויפים באמצעות deep fake של אילון מאסק או הנחיות כיצד לכאורה ניתן לקבל ביטקוין בחינם.
משתמשים שנופלים בפח ואכן נרשמים ומזינים קודי קופון מהסרטונים שראו בטיקטוק, חושבים שבתמורה יקבלו לארנק שלהם מטבע ביטקוין. אך בפועל, על מנת למשוך את מטבע הביטקוין ה"חינמי", המשתמשים מתבקשים להפקיד סכום קטן, שאותו הרמאים גונבים לאחר מכן. הונאות אלו דווחו כמוצלחות במיוחד ובמסגרתן כ-80 מיליון דולר נגנבו מאז אוקטובר 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה