תרבות ופנאי

מכה קשה לעולם התרבות בישראל: "הפסד של 150 מיליון שקל ביום"

על רקע מלחמת "חרבות ברזל", עיריות רבות בישראל מבטלות את חגיגות יום העצמאות המסורתיות, מה שעולה לאמני ישראל בהפסדים שמוערכים ב-150 מיליון שקל: "מדובר בחלום ושברו"
מערכת ice | 
צילום freepik
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", יום העצמאות השנה הולך להיות שונה מאוד מכל מה שאנחנו מכירים, בטח על רקע יום הזיכרון מהקשים ביותר שתחוו ישראל מאז יום הקמתה.
מי שנפגע מאוד בתקופה הזו כלכלית הוא עולם התרבות, כאשר אמנים כמעט ולא מופיעים בתשלום, וגם בחג הפורים הם ספגו מכה קשה. שיר פינטו, מנהל אומנים ואיש יחסי ציבור, מספר ל-N12 על הבעיה הקשה עמה מתמודדים אמני ישראל, שבדרך כלל בתקופה זו של השנה מדברים על כמה הם ירוויחו בהופעות, וכעת רובם כלל לא קיבלו הזמנות להופעות: "מדובר בחלום ושברו", אמר פינטו.
 
פינטו סיפר כי ההפסדים הכלכליים ביום העצמאות לעולם התרבות הולכים להיות גדולים מאוד, ועל פי ההערכה שלו מדובר על הרבה מאוד הופעות ש"היו צריכות להכניס לתעשיית התרבות לפחות 150 מיליון שקל".
לטענתו, עיריות רבות בישראל מבטלות את חגיגות יום העצמאות. גורם נוסף ששוחח עם N12 כי ישנן הופעות שכבר נסגרו מול אמנים, אך בשעה זו הן הוקפאו, ואותם אמנים, שמופיעים בהתנדבות בחצי השנה האחרונה מול חיילים ומפונים וכמעט ולא מכניסים משכורת, נותרים חסרי אונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה