תרבות ופנאי

דרמה באירוויזיון 2024: מי החליטו לבטל את השתתפותם בגלל ישראל?

הסעדה סביב ההשתתפות של ישראל באירוויזיון 2024 במאלמו נמשכת, אחרי ששני הרכבי מוזיקה פופולריים מאוד בשבדיה החליטו לבטל את ההופעות שלהם באירועי האירוויזיון המסורתיים בגלל ישראל: "תמיד נעמוד למען שלום, זכויות וחופש ביטוי"
מערכת ice |  3
עדן גולן (צילום שי פרנקו, freepik)
אירוויזיון 2024 בהחלט הולך להיות אחד האירוויזיונים המתוחים ביותר שהיו אי פעם. על רקע ההחלטה שהעיר המארחת בשבדיה תהיה מאלמו, העיר האנטישמית ביותר באירופה, והסערה סביב השיר הישראלי של עדן גולן, מה שממש לא תרם לאווירה העוינת, היום (חמישי) נודע כי עוד ועוד אמנים ואירועים מחליטים להחרים את ישראל.
אחרי שנודע כי אירוע הקרנה גדול של התחרות, שאמור היה להיערך בבירת אנגליה, לונדון, בוטל בעקבות השתתפותה של ישראל באירוויזיון וכמחאה על כך, וכי הפקת האירוויזיון דורשת שלא להשמיע שירים בערבית באירועים הללו, כעת גם הצמד השבדי "מדינה", שהגיע למקום השני בקדם האירוויזיון של שבדיה, החליטו לבטל את ההופעה שלהם באירועי התחרות המסורתיים.
על פי דיווחים בתקשורת השבדית, הצמד הפופולרי החליט לבטל את השתתפותו באירועי האירוויזיון בגלל המלחמה של ישראל בעזה. חברי הצמד עלי ג'מאלי וסמי רקיק, החליטו על דעת עצמם לבטל את ההשתתפות, כאשר השניים ידועים כפרו פלסטינים, כמו, כך מסתבר לנו טוב טוב בחודשים האחרונים - כמעט כל שבדיה.
נוסף על כך, גם ההרכב השבדי "טראבנד", שאמור היה להופיע באירועי האירוויזיון במאלמו, הודיע כי הוא מבטל את השתתפותו באירועים בגלל ישראל. בהודעה הרשמית שיצאה עמוד האינסטגרם של ההרכב נכתב כי "טראבנד תמיד יעמדו למען שלום, חופש וזכויות אדם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצמד הזה הוא לא "פרו פלסטיני'' הוא פלסטיני בעצמו
    מכבי חיפה 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה השמות של הצמד? סמי רקיק ועלי ג'מאלי ערבים פלסטינים מטומטמים
    סגור
  • 1.
    אורוויזיון
    דבורה מור 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה למה לערב פוליטיקה באומנות???
    סגור
  • זו לא פוליטיקה- זו אנטישמיות (ל"ת)
    אורח 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור