תרבות ופנאי

הגיטרה האבודה של הביטלס נחשפת: איפה היא הייתה עד עכשיו?

כלי הנגינה האבוד ששימש את חברי הלהקה ג'ון לנון וג'ורג' האריסון נמצא בעליית גג. הבעלים טוען כי שכח שהיא נמצאת שם. כעת היא מוצעת למכירה פומבית, כאשר פריט דומה השייך למוזיקאי נמכר תמורת 1.6 מיליון פאונד, כמה היא צפויה לעלות? 
מערכת ice |  2
ג'ון לנון (צילום פייסבוק)
במשך חמישים שנה נחשבה הגיטרה הזאת, בה ניגנו ג'ון לנון וג'ורג' האריסון - לאבודה לגמרי. כעת, על פי דיווח של הגרדיאן הבריטי, נמצאה הגיטרה ועומדת למכירה פומבית. הגיטרה שימשה את לנון והאריסון במהלך ההקלטות לאלבומים של להקת הביטלס !Help ו-Rubber Soul.
הגיטרה שימשה בעיקר את לנון, וניתן לראות אותה מופיעה גם בסרט !Help, אותה גיטרה נשמעת גם בשיר הנושא של הסרט. האריסון ניגן בגיטרה בשיר המפורסם "Norwegian Wood".  הגיטרה שכנה במשך חמישים שנה בעליית גג. לדבריו, בעליה של הגיטרה שכח שהיא ברשותו.
 
​הבעלים קיבל את הגיטרה במתנה מחבר צמד נגנים שעבר עם לנון ומקרתני. משום שלא נגעו בה במשך חמישים שנה, לדבי בית המכירות המצב האסתטי שלה נשאר מצוין. הבעלים של בית המכירות הפומביות בו צפויה להימכר הגיטרה, מכר בעבר גיטרה בה ניגן לנון. ב-2015 נמכרה בבית המכירות גיטרה בה ניגן לנון בשנות השישים ונגנבה ממנו.
הגיטרה נמכרה ב-1.6 מיליון פאונד. שוויה של הגיטרה העומדת למכירה כעת מוערך בכ-600,000 עד 800,000 דולר. למרות זאת, מנהל בית המכירות טוען כי היא עשויה להימכר ביותר כסף מאשר הגיטרה הקודמת, משום שיש לה חשיבות היסטורית גדולה יותר. 
במכירה הפומבית, שתתנהל באופן מקוון מהארד רוק קפה בניו יורק, יימכר גם הטלפון בו לנון השתמש במהלך המחאה יחד עם יוקו אונו נגד מלחמת ויטנאם. גם פריטים נוספים, ללא קשר ללהקת הביטלס, עומדים למכירה, כמו שמלה שלבשה הזמרת איימי ווינהאוס וספר בכתב יד של מילים שכתב הראפר טופאק שאקור. את חלק מהפריטים ניתן יהיה לראות בתצוגה בהארד רוק קפה שבכיכר פיקדלי בלונדון עד ה-29 לאפריל.  
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יושרה!!!!!
    אנצי! 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנות אולי לא תשיג לך הרבה חברים,אבל היא תמיד תשיג לך את החברים הנכונים-ג'ון לנון!!!!
    סגור
  • 1.
    צמחוניות!!!!
    אנצי! 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הקירות של בית המטבחיים היו מזכוכית,אז אנשים בחיים לא היו אוכלים בשר-פול מקרטני!!!!!
    סגור