תרבות ופנאי

מהאשפה אל חשבון בנק מרופד במיליונים: פריטי אמנות נדירים נמצאו

מכונאי רכב שנקרא לפנות מחסן מצא יצירות אמנות בעלות ערך כספי גבוה של מיליוני דולרים. האוסף כלל ציורים, פסלים ורישומים. הוא יצר קשר עם משפחתו של האמן, שהפתיעה אותו. הוא אמר: "הוצאתי אותן מפח האשפה והתאהבתי בהן",
מערכת ice | 
יצירת האמנות השנויה במחלוקת (צילום דה גרדיאן צילום מסך)

מכונאי רכב מקונטיקט, ארה"ב, מצא ציורים ופסלים של אמן שהלך לעולמו, ויצר קשר עם משפחתו של האמן שאישרה לו, במהלך מפתיע, לשמור אותן. כעת הוא מתכונן למכור חלק מהן. 

מכונאי רכב מקונטיקט עומד לגרוף לכיסו מיליוני דולרים, לאחר שמצא במחסן נטוש מאות יצירות אמנות באשפה. המכונאי, ששמו ג'ארד ויפל, הוזמן ב-2017 לפנות מחסן בעיר ווטרטאון שבמסצ'וסטס, ומצא שם אוצר של מאות יצירות אמנות של האמן פרנסיס היינס. היינס הוא אמן אקספרסיוניסטי שעסק באמנות מופשטת והלך לעולמו ב-2016, בגיל 96. 
האמן היה ידוע ביצירות שבהן עטף מבנים גדולים בבד, ועטף יותר מעשרה בניינים בניו יורק, כולל הקשת בכיכר וושינגטון סקוור, נמל התעופה קנדי ותחנת האוטובוסים המרכזית פורט אותוריטי. מאות היצירות שמצא ויפל כוללות ציורים, פסלים ורישומים.
 


יודעי דבר ומעריכי אמנות אומדים את האוצר שנמצא ועשוי, פוטנציאלית, להימכר במחיר של סביב 22 אלף דולר לפריט אחד. הרישומים יכולים להימכר ב-4,500 דולר לפריט אחד. 

מאז שמצא את האוצר, ויפל למד את התחום האמנותי הספציפי וגם יצר קשר עם משפחתו של היינס. לדבריו המשפחה אישרה לו להשאיר את היצירות אצלו ולמכור אותן. בינתיים ויפל גם מכין סרט דוקומנטרי על האמן והציג בגלריה חלק מהיצירות. לאחר התעניינות של הקהל הוא החליט למכור כמה מהן.
הוא אמר בריאיון: "הוצאתי אותן מפח האשפה והתאהבתי בהן. נוצר בינינו קשר. המטרה שלי היא להכניס את היינס לספרי ההיסטוריה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה