תרבות ופנאי

חרדים וחילונים סופדים לאורי זוהר: "זכר צדיק", "גיבור תרבות"

הרב, השחקן והיוצר אורי זוהר הלך לעולמו בגיל 86. חברי כנסת, איש ציבור וגופי תקשורת מכלל קצוות האוכלוסייה מבקשים לחלוק לו כבוד אחרון: "איש מיוחד וחלק בלתי נפרד מהישראליות"
מערכת ice |  7
אורי זוהר (צילום פלאש 90/ אביר סולטן)

השחקן, יוצר הקולנוע, הקומיקאי, ובהמשך הרב והמחזיר בתשובה אורי זוהר, הלך לעולמו היום (חמישי) בגיל 86 לאחר שלקה באירוע לב. זוהר שהיווה אייקון תרבות ויש שיגידו שהיה הסיפור הישראלי בהתהוותו, הצליח להשאיר חותם במגוון רחב של מגזרים ואנשים בציבוריות הישראלית. אספנו כמה מהתגובות והמחוות שמבקשות לחלוק לו כבוד אחרון.

ראש הממשלה נפתלי בנט , כתב: ""ברוך דיין האמת. התעצבתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל. אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם. יהי זכרו ברוך".


יו"ר האופוזיציה נתניהו, מסר: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב אורי זוהר ז״ל. אורי היה מגדולי היוצרים הישראלים - שחקן, תסריטאי ובמאי שעיצב את עולם הקולנוע שלנו. תרומתו הגדולה לתרבות הישראלית תיזכר לדורות".
 


פוליטיקאי נוסף שהיה חבר של זוהר, הוא הרב אריה דרעי, אשר קיבל את הבשורה במהלך עדותו בוועדה על הרוגי מרון. דרעי עצר את העדות למשך מספר דקות, ובקול סדוק אמר: "היה ידיד אמת".
 
עורך מקור ראשון, חגי סגל, צייץ: "החזרה בתשובה של אורי זוהר, הדרמטית מסוגה בדורותינו, הסתמנה בתוכנית לילה שהגיש בגל"ץ באמצע שנות ה-70 (והפיגה לי את שעמום תורנות השמירה אי שם...). אח"כ היא התבטאה בכיפה שצצה פתאום בתוכנית הטלוויזיה שהגיש. זה היה מפגן יושרה אינטלקטואלית של איש רהוט, חכם ומוכשר כל כך. זכר צדיק לברכה".
 
הקומיקאי חנוך דאום כתב: "בא השמש בצהריים. אורי זוהר נפטר בביתו. איש מיוחד וחלק בלתי נפרד מהישראליות. יהי זכרו ברוך".
באתר חדשות הספורט "one", ספדו באמצעות הסיפור הבא: "אורי זוהר הנחה את חגיגות הזכייה בגביע אירופה 77׳, ושלף במקום את 'הו הא מה קרה, צסק״א אכלה אותה'. טל שלח (א.ק.א ״את עולמי״) הלביש אותו בחולצה של ברודי. יהי זכרו ברוך".
 
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צייץ תמונה מהסרט 'מציצים', וכתב: "אורי ואריק, שני גיבורי תרבות שחקוקים היטב בזיכרון העיר שלנו, עכשיו ולנצח. היה שלום, כבוד הרב אורי זוהר. ותודה".
לצד כל אלה, בתאגיד השידור הציבורי "כאן" הודיעו על שינויים בלוח השידורים של תחנות הרדיו. בעקבות מותו של הרב אורי זוהר, התקיימו שידורים מיוחדים בכאן מורשת שעברה לשידור גל חי ובכאן תרבות החל מהשעה 12 יתקיים משדר מיוחד, ובהמשך תכניות ארכיון שהקליט זהר. כמו כן ישודרו התוכניות "גיבור תרבות" ו"התבודדות" ששודרו לכבודו.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברוך דיין האמת (ל"ת)
    יניב 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תרם רבות לתרבות בצעירותו. חבל... הדת טמטמה אותו לגמרי.
    פיקולו 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    16 4
    לנצח נזכור את תרומתו המוקדמת ואת כשרונו האדיר.
    סגור
  • זלזול
    יהודלה 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בחר בדעה צלולהבדרך שאבות אבותיו בחרו וחשב שהדרך הקודמת שחי בה דווקא היא הטמטום הגובר...
    סגור
  • רב משכמו ומעלה.
    ברוך דיין האמת 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזר בתשובה שלימה, העשיר את עצמו ואת האחרים. אהוב על כולם.
    סגור
  • חבל
    מענטש 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה היה קורה לך אם היית רק מספיד בלי שום תוספות אבל מה לעשות לאדם שיש לו מוח פיקולו כל כך קטן רק בריאות אדוני
    סגור
  • הרב הקדוש אורי זוהר !
    יעל 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המטומטם היחיד שיש פה זה אתה … שום דגר לא טימטם אותו הוא עסק בעיקר שזו התורה יותר עדיף סרטים מלאים בניאוף ??? לפעמים אני לא מצליחה להבין למה להיות דתי זה טימטום ולהיות חילוני חולה מין / כסף / תעבות / וכו זה לא חולי ???
    סגור
  • הרב אורי זוהר
    יעל 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדלנו עליו הוא יחסר חבל שאנשים כאלו הולכין בזמן האחרון כל יום שומעים על מישהו שהלך וחבל מאוד שאנשים כאלה הולכים
    סגור