תרבות ופנאי

ליאונרדו דיקפריו מותקף: "צבוע, קודם תוותר על היאכטה שלך"

ליאונרדו דיקפריו הוא גם פעיל אקלים, אך נשיא ברזיל לא מרוצה מהטפת המוסר ותוקף אותו בחריפות
מערכת ice | 
לאונרדו דיקפריו (צילום פייסבוק)
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו קרא את הציוץ האחרון של ליאונרדו דיקפריו על כריתת עצים ביערות הגשם באמזונס, ותקף בתגובה את הכוכב ההוליוודי, "תוותר על היאכטה שלך לפני שאתה מרצה על אקלים".
דיקפריו הציג את השאלה ל-19.6 מיליון עוקביו בטוויטר: "כמה נרחבת כריתת היערות באמזונס, אחד המקומות החשובים ביותר על פני כדור הארץ עבור אנשים וחיות בר? האזור התמודד עם מתקפה של כריתת יערות בלתי חוקית במהלך 3 השנים האחרונות", כתב דיקפריו, ושיתף גרפיקה מחברת איסוף הנתונים הברזילאית MapBiomas, המציגה עלייה מינואר 2019 -2022.
 
"שוב אתה, ליאו?" ענה לו בולסונארו, שיש לו 8.4 מיליון עוקבים בטוויטר. "בדרך זו, תהפוך לנציג הבחירות הטוב ביותר שלי, כמו שאנחנו אומרים בברזיל! אני יכול להגיד לך, שוב, לוותר על היאכטה שלך לפני שאתה מרצה על אקלים לעולם. אני מכיר אנשים כמוך: אתה רוצה לשנות את העולם כולו אבל אף פעם לא את עצמך".
   
דיקפריו הוגדר כשליח האו"ם לשינויי אקלים ב-2014 ולפי הדיווחים הוא גם יושב במועצת המנהלים של כמה ארגוני סביבה, כולל WWF, המועצה להגנה על משאבי הטבע, הקרן הבינלאומית לרווחת בעלי חיים, ועוד.
עם זאת, השחקן והפעיל צולם לאחרונה במסיבת סלבס מהשורה הראשונה, על יאכטה יוקרתית בסנט טרופז בריביירה הצרפתית, לפי הפרסום של אתר פייג' סיקס.
   
סוכנות הידיעות AP דיווחה בשבוע שעבר על מחקר חדש של מכון החשיבה הברזילאי Igarapé Institute, שמצא כי בשש השנים האחרונות פושעי סביבה באמזונס הברזילאי הרסו יערות גשם ציבוריים השווים לגודלה של אל סלבדור. המשטרה הפדרלית בברזיל לעומת זאת, ביצעה רק שבעה של אנשים שקשורים לעניין.
על פי נתונים רשמיים, ביערות הגשם של האמזונס הברזילאי יש כ-224,000 קילומטרים רבועים של יערות בקטגוריה זו, שטח כמעט בגודל של אוקראינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה