תרבות ופנאי

איתי לוי בריאיון: "תחום הנדל"ן מרתק אותי, מחובר לפרוייקטים שלי"

הזמר המבוקש בישראל בריאיון ל-ice, על העסקים בעולם הנדל"ן: "לומד הרבה, קורא המון ומעורה בשוק", על קזבלן: "הזדמנות חיי", וגם על החיבור לחב"ד: "עושה לי טוב בנשמה" ומעל הכול הקשר המיוחד לאמא שלו: "היא הכול, היא הברכה"  | ריאיון חג
יהודה לוינגר |  1
איתי לוי (צילום אור דנון)
הזמר העסוק ביותר ומהמבוקשים ביותר בישראל בימים אלה הוא ללא ספק איתי לוי. בן 35 בלבד ומאחוריו כבר קריירה של מעל עשור, ורק השנה האחרונה תעיד על כך: הופעות בקיסריה ובמנורה סולד אאוט, מככב כ״קזבלן״ בתיאטרון הלאומי הבימה, נבחר להוביל  את טקס המשואות ביום העצמאות, "ועל הדרך" מכהן כשופט "הכוכב הבא", פרזנטור של מותגים, מופיע יום-יום, מרחיב את עסקיו בתחום הנדל"ן,  וכמובן שעות הפנאי שהוא מנצל לבישול והאירוח שהוא אוהב "זה עושה לי טוב, כמו תרפיה", והקשר האישי והמיוחד שלו למשפחתו הקרובה ולאמו.
"אני לא ישן כל כך הרבה שעות", אומר לוי בריאיון רגע אחרי הפרימיירה של קזבלן על הלו"ז המטורף שהוא מייצר לעצמו, "מנצל הרבה את שעות היום. חברים בתעשייה אומרים שאם הייתי יכול הייתי מוסיף עוד שעתיים ליממה. אבל אני אוהב את מה שאני עושה, ומחפש לעשות כל הזמן מוזיקה".
 
נתחיל מהסוף: השבוע העלית פוסט על הקשר שלך עם חב"ד ועל הרבי מלובביץ' שכתבת עליו "יום הולדתך הוא יום גדול בשמיים ומאידך יום גדול בארץ":
"הקשר הוא יותר מהדוק. זו ממש משאלת לב שלי אם הייתי יכול לפגוש את הרבי מלובביץ'. זה התחיל עוד מהילדות בשכונה ברחובות שם היה בית חב"ד ענק שהיו לוקחים אותנו להכין מצות בפסח, ויש בהם משהו מאוד מקרב, ומחבק, לקבל את כולם כשווים. בפעם הראשונה שהגעתי לבית חב"ד בארה"ב ל-770, היינו קבוצה של נשים וגברים ופגש אותנו שם בחור דתי ושאל מה שלומנו, ושאלנו אותו איפה הכניסה לבית ואם אפשר להיכנס ואם אפשר בכלל גברים ונשים, והוא ישר אמר: הכניסה מכאן, כנסו כולם, ובפנים נסתדר. זו הקבלה של כולם, ויש בהם שמחה גדולה, וזה עושה לי טוב בנשמה ואני מחובר לצדיק ולרבי ולאמירות שלו בספריו".
אתה עצמך לומד? אתה מגדיר את עצמך כדתי?
"קטונתי מלהגיד על עצמי שאני לומד, אני כן רוצה ללמוד וקורא המון ולומד מהרבי על ההסתכלות על החיים. פעם הגיעה אל הרבי משלחת של נכי צה"ל מישראל וביקשו להיפגש איתו, והוא באמצע הדרשה עצר הכול ואמר שבוודאי להביא אותם, והוא אמר להם: אתם לא נכי צה"ל, אתם מצוייני צה"ל. הוא תמיד דיבר במה שנקרא סגי נהור, כמו לקרוא לבתי חולים - בתי מרפא. אני מגדיר את עצמי מסורתי, מדליק נרות שבת ונרות כל יום לצדיק ומשתדל ללמוד כמה שאפשר".
 

הפשטות של איתי לוי בריאיון מפתיעה לאור הסיקור התקשורתי סביבו על הווילה בנס ציונה, החיים מנקרי העיניים, אבל איתי נותן יחס אחר ממה שהורגלנו מאמן מצליח במעמדו.
הריאיון מתקיים רגע לאחר הפרימיירה של המחזמר המצליח "קזבלן" ואני שואל את לוי אם זה כרגע "סטופ" לקריירה המוזיקלית שלו. לוי מייד מתנער מהמילה "סטופ", בעיניו הוא לא עוצר אף פעם את מפעל חייו שזה בעצם המוזיקה: "גם עם קזבלן, אני עדיין עובד כל יום, מופיע כל יום, ורק לפני זמן קצר הייתה הופעה במנורה עם סטטיק. קזבלן זה אמנם תיאטרון אבל מחזמר, לא מחזה 'שייקספירי' כבד אלא מחזמר קליל, נעים, עם הרבה מסר ברוח התקופה, שגם קיבל בעקבות תקופה האחרונה סוג של טוויסט פוליטי".
יצא לך לדבר עם יהורם גאון על קזבלן, הוא הגיע להצגה?
"לא נוצר קשר בינינו, אבל הבנתי שהוא מאוד אוהב אותי ומעריך את התפקיד שלקחתי בהצגה, ואני מאמין שהוא יבוא לאחת מההצגות".
הסיפור של לוי לא מובן מאליו, סיפור אישי שכבר נחשף בעבר עם אביו שהיה בכלא בגיל צעיר ואמו שעבדה בשלוש עבודות כדי לפרנס אותו ואת אחיו. החיבור האישי שלו עם אמא שלו וכיבוד ההורים הוא עקרוני להכרת איתי לוי מבפנים והחשיבות שהוא שם לעצמו את הטיפול בה.
זו גם הסיבה שהקריירה שלו לא פצחה בגיל מאוד צעיר: "פחדתי כל השנים להצליח", מתוודה לוי, "כל השנים הייתי תמיד 'ליד' המוזיקה. אם בהתחלה כמלצר מזמר או בלהקת אירועים, תמיד ליד. כי פחדתי לאבד את אמא כי טיפלתי בה, ואם אתה מתחיל קריירה כזו זה לוקח ממך". היום, עם ההצלחה, לוי גאה בכך שהוא עוזר לאמו, היא גרה עם מטפלת ובתנאים טובים, ובדיעבד הוא גם מודה על כך שהתחיל את הקריירה רק בגיל מאוחר יחסית: "המוזיקה בערה בי וכל כך רציתי להצליח, אבל בגיל 25 אתה יותר מיושב בדעתך מאשר בגיל 19, אמנם כסף לא היה אבל זה גיל בוגר יותר. זה עדיין לא היה קל אבל זה תהליך של צמיחה וגדילה".
המעבר מחלום להצלחה - איפה אתה שם את הנקודה שהובילה אצלך לשינוי?
"אני לפעמים עושה הרצאות בבתי ספר, במקומות לא פשוטים. ואני אומר להם שאני מאוד מאמין בדמיון מודרך, שמה שאתה תחשוב בסוף יוכל להפוך למציאות. זה לא יהיה קל, אבל אני כילד הייתי מאוד 'מדומיין' וחלמתי מאוד חזק".
כאיש עסקים, אתה גם עם חברת נדל"ן על שם אמך "רות נדל"ן". אתה רואה את זה כביזנס נטו או שיש לך משיכה לענף הנדל"ן?
"קודם כל זה ביזנס, כן. אבל אני אוהב את התחום מאוד. אני לומד הרבה, קורא המון ומעורה בשוק. את ההתעסקות עם בפרוייקטים שלי ומעורב בכך אישית והולך לראות את העבודה של הפועלים. זה התחיל מחבר מאוד טוב שלי, אחרי שהתחלתי להרוויח כסף וזו הייתה תקופה של בזבזנות, שהמליץ לי להיכנס ולהשקיע ולשים כסף בצד. הנדל"ן בסופו של דבר הוא נכס יציב, ואמנים בתחילת דרכם שבאים להתייעץ איתי אני ממליץ להם להשקיע בנדל"ן גם אם יש קצת כסף".
המיתון בענף עם עליות הריבית השפיע עליך?
"אני שמרן באופי שלי, וגם בעסקים ואני לא נכנס להרפתקאות. גם בין החברים אם יש איזה משהו או פרוייקט הם שואלים 'אם איתי ראה והסתכל' עליו לפני, כי אני בודק לפני. ברגע שהתחיל המיתון והשוק קרא לעצירה, אז עצרנו".
 
אתה מסוקר הרבה בתקשורת, אתה קורא מה שכותבים עליך?
"אני הרבה שנים לא קורא ביקורות, ומשתדל לקרוא רק דברים טובים. זה לא אומר שאין ביקורת: אני מאמין שמה שצריך לעשות - לעשות טוב ולהצליח ולכל אדם יש הבחנה על עצמו וגם האומן עצמו יכול לבקר את עצמו. גם אם יש ביקורת על 'קזבלן' שאומרים שאני לא שחקן, זה נכון. לא למדתי משחק ולא באתי על תקן של שחקן. פגשו אותי בשיחת מסדרון במהלך שידורי 'הכוכב הבא' שרוצים שאהיה הקזבלן הבא, והסכמתי מייד. זו הזדמנות חיי ואני נהנה מאוד. בינתיים עברו 90 הצגות והכרטיסים נחטפים".
הסיקור התקשורתי משפיע גם על זוגיות או שכבר התרגלת לכך?
"אני לא חושב שזה מפריע לי, אבל יש מקרים שזה כן מפריע בסופו של דבר לביני לבינה, מהצד שלה. בתחילת קשר שני הצדדים עדיין בוחנים את המצב אם נבנה משהו, אם אתם מכרים, ידידים, אם יש זוגיות, ואתם קם בבוקר וקורא 'שהתגרשת'.
איפה אתה תחגוג את הפסח?
"פסח זה החג שאני הכי אוהב בעולם, בין חורף לקיץ, מסמל צמיחה חדשה ויושבים ביחד עם המשפחה. השנה אני עם ליל הסדר משפחתי מצומצם, וכמובן עם אמא שלי. אמא שלי היא הכול, היא הברכה. שמות החברות שפתחתי הן על שמה וגם הלוגו של החברה זו התמונה שלה. לא היה לי קל איתה, אבל היא הברכה שלי. ואני חושב שהיא גאה בי ואני מרווה לה נחת".
 
איתי לוי בהופעה בארה"ב. מן הארכיון
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתאים לו התחום
    שוכר דירה 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לו פרצוף של בעל בית נוד נפוח
    סגור