תרבות ופנאי

פסטיבל הסרטים חוגג 40: כך יציינו את האירועים בסינמטק תל אביב

סינמטק תל אביב יחגוג בחודש הבא 40 שנה לפסטיבל סאנדנס וצפוי לעלות תוכנית של סרטים מייצגים מהפסטיבל. ההקרנות תתקיימנה בין ה-8 עד 23 בינואר. הסרט שיפתח את האירועים הוא "רציחות פשוטות", ומי שיסגור אותם הוא הסרט "קר עד העצם" בכיכובה של ג'ניפר לורנס. אז איך מזמינים כרטיסים?
מערכת ice | 
קר עד העצם (צילום יונייטד קינג)
ב-1985 התקיימה המהדורה ראשונה של פסטיבל סאנדנס הרשמי, פסטיבל לסרטים אמריקנים עצמאיים, שנוסד במטרה להשמיע ולהגביר את קולו של הקולנוע העצמאי שפועל מחוץ לאולפני הסרטים הגדולים. היום זהו אחד מפסטיבלי הסרטים החשובים והמגניבים ביותר בעולם, שמושך אליו מלבד קולנוענים וסינפילים גם את הכוכבים הכי גדולים על פמליותיהם, את האולפנים ושירותי הסטרימינג הגלובליים שבאים לרכוש במיליוני דולרים את היצירות החדשות עליהן מהמרים שיהפכו ללהיטים הבאים.
השנה הפסטיבל מציין את המהדורה ה-40 החגיגית שלו, וסינמטק תל אביב מצטרף לרגע חשוב זה בעולם הקולנוע ומעלה תכנית של סרטים מייצגים מהפסטיבל. רוברט רדפורד, שהתאהב באזור ביוטה קנה שטח אדמה גדול, וכינה אותו "סאנדנס" על שם הדמות המיתולוגית שגילם בסרט "קיד וקאסידי" ובשמו המקורי Butch Cassidy and the Sundance Kid.
על שטח זה התחילו לקיים פסטיבל סרטים קטן בסוף שנות ה-70, ואחרי כמה שנים רדפורד הקים את מכון סאנדנס לקולנוע, במטרה לסייע לקולנוענים עצמאיים לספר את הסיפורים שלהם ולהעביר אותם למסך הגדול. המכון ערך את הפסטיבל הראשון מטעמו ב-1985, ומאז כאמור – לאט אבל בטוח – היסטוריה. בין ההרים המושלגים בפארק סיטי מתאספים מדי ינואר אנשי קולנוע להציג ולראות את הקולות הצעירים המבטיחים, ואת הסרטים החדשים של היוצרים שהפסטיבל כבר הפך למאסטרים מבוקשים, מטרנטינו ועד לינקלייטר, מאלכסנדר פיין ועד קלואי ז'או.

חיות הדרום הפראי (צילום: באדיבות יונייטד קינג)
עם השנים נוספו לבחירה של הסרטים האמריקנים העלילתיים גם מסגרות של דוקומנטרי וקולנוע עולמי, קצרים, סרטי חצות ועוד רצועות נושא שונות. הסרטים שנבחרים להקרנה בפסטיבל היוקרתי הזה מגיעים לבכורה שלהם עם חותמת איכות של 'סרט אינדי' שאוהבי קולנוע רוצים לראות. החל מה 8 בינואר ועד ה-23 בחודש יוקרנו בסינמטק תל אביב מבחר סרטים מרכזיים שפרצו בסאנדנס.

וויפלאש (צילום: באדיבות יונייטד קינג)
הסרט הפותח את האירועים הוא סרט הבכורה של האחים כהן, הנאו נואר "רציחות פשוטות". הסרט הסוגר יהיה "קר עד העצם" של דברה גראניק בכיכובה של ג'ניפר לורנס לפני תהילת 'משחקי הרעב'. עוד יוקרנו:  "פרש", דרמת הפשע המעולה של הבמאי בועז יכין, "המזכירה" עם הופעה חד פעמית של מגי ג'ילנהול,  "וויפלאש" הסוחף והאינטנסיבי של דמיאן שאזל,  "חיות הדרום הפראי", "פנטזיה פיוטית" בכיכובה של הילדה עוצרת הנשימה,  קוונז'אני וואליס.

הכול בסדר עם ג'ורג'י (צילום: באדיבות בתי קולנוע לב)
בנוסף, "הפרידה", דרמה משפחתית מרגשת ומלאת הומור בכיכובה של הראפרית אקוואפינה,  "מוכרים בלבד", הלא הוא Clerks המיתולוגי של קווית סמית', על יום בחייהם של דנטה, ג'יי וסיילנט בוב, ו"הכל בסדר עם ג'ורג'י", הסרט הבריטי שזכה בסאנדאנס 2023 בפרס חבר השופטים במסגרת קולנוע עולמי, דרמה קומית מרעננת על קשר מיוחד בין ילדה ואבא שלה.

הפרידה (צילום: באדיבות קולנוע חדש)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה