דיגיטל וטק

מיהרנו להספיד? הדי.וי.די בדרך חזרה לטלוויזיה שלנו

חוקרים בסין הצליחו לאכסן 220 אלף סרטים באורך מלא על גבי דיסק רב-שכבתי של די.וי.די ואולי להשיב בכך את הדינוזאור הזה לחיים כמתחרה חדש-ישן לשירותי הסטרימינג.בדיסק די.וי.די רגיל, לשם השוואה, נכנס רק סרט אחד באורך של כשעתיים 
רועי בהריר-פרל |  3
נטפליקס (צילום Istock)
קאמבק מפתיע במיוחד בדרך? שנים אחרי שהוחלף בידי קבצים דיגיטליים וסטרימינג, ייתכן שהדי.וי.די יחזור בקרוב לחיינו. זאת, לאחר שחוקרים בסין הצליחו לאכסן כמות מידע עצומה עד כדי גיחוך על גבי דיסק אחד - מה שלמעשה מאפשר לשמור חומרי וידאו שמספיקים לחיים שלמים והרבה יותר מכך. 
במחקר, שפורסם במגזין Nature, צוות המחקר הצליח ליצור דיסק בעל יותר מ-100 שכבות שמסוגל לשאת בתוכו 220 אלף סרטים באורך מלא. כיום, לשם השוואה, דיסק רגיל של די.וי.די, בעל שכבה אחת, יכול לאכסן שעתיים בלבד של חומרי וידאו. 
 
הפיתוח הטכנולוגי הזה מגיע בתקופה שבה יותר ויותר עסקים מפסיקים למכור אביזרי מדיה בפורמט פיזי. מוקדם יותר השנה הודיעה רשת בסט ביי, לדוגמה, שהיא החלה להסיר את הפריטים הללו מהמדפים לצמיתות. זאת, לאחר שבשנה שעברה החליטה נטפליקס להפסיק לחלוטין את שירות שליחת הדי.וי.די שלה ללקוחות, אותו השיקה בתחילת דרכה, בתגובה לשימוש מועט מאוד שלהם בשירות והמעבר הגורף לסטרימינג. 
"כבר מההתחלה הקוחות שלנו אהבו שיש להם את הבחירה לבחור במה לצפות", אמר בספטמבר האחרון מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס. "הגיוון הרחב של הכותרים והיכולת לעשות בינג' ולצפות בכל הסדרה שינו את האופן שבו אנשים צורכים מדיה - גם, תחילה, באמצעות הדי.וי.די ששלחנו, שכללו בהמשך גם תוכניות מקוריות שלנו". 
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חסמו לי את ה vpn
    נטפליקס 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציתי לצפות בה סידרה של hbo חסמו לי את ה vpn ממש מעצבן בה רמות נימס לי כבר אאפשר לראות נטפליקס כמו בנדם
    סגור
  • 2.
    חכו תראו הסינים יפתחו לנו טלוויזיה עם פתח לדי.וי.די
    יודית 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם יפתחו טלוויזיה עם פתח מיוחד לדי.וי.די שלהם וזה ייצור פתח לעוד כמו ערוץ סטרימינג רק עם בחירה שלך מה לישם עליו. גאוני. ואז כל סדרות העבר יצאו במארזים מיוחדים. חחחח
    סגור
  • 1.
    אפשר להקליט גם 6 שעות על דיוידי. עניין של איכות הקלטה. (ל"ת)
    הערה 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור