דיגיטל וטק

רוסיה דורשת מאפל לאפשר הורדה של אפליקציות חיצוניות

הקרמלין הולך בעקבות האיחוד האירופי ודורש מענקית הטכנולוגיה, בהצעת חוק חדשה, לבטל את האיסור על הורדה של אפליקציות מחוץ לאפסטור. זאת, לאחר שאפל הטילה סנקציות על חברות רוסיות והורידה את האפליקציות שלהן מהחנות 
רועי בהריר-פרל | 
חנות אפליקציות של אפל (צילום vecteezy)
המשרד לפיתוחים דיגיטליים בקרמלין מתכוון להגיש הצעת חוק לדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית, שיחייב את אפל לאפשר הורדה של אפליקציות מחנויות אפליקציות מצד שלישי, כך על פי דיווח בעיתון הרוסי "קומנרסנט". 
על פי מנכ"ל המשרד מאקסוט שאדב, הצעת החוק מגובשת בימים אלה בשיתוף עם הממשלה הרוסית והנשיא פוטין, והיא תוגש במהלך האביב הקרוב. אם ההצעה תעבור, כל הלקוחות של כל מערכות ההפעלה למובייל, כל היצרנים וכל הקמעונאים העוסקים בסלולר יהיו מחויבים לרגולציה החדשה ויהיה עליהם לוודא שכל האפליקציות מותקנות בתנאים שווים. 
 
העיתון ערך השוואה בין הצעת החוק לחקיקה דומה של האיחוד האירופי, לפיה אפל חייבת לאפשר לתושבי האיחוד להתקין אםליקציות למובייל מחנויות צד שלישי ומרחבי האינטרנט. כעת, כאמור, גם ברוסיה דורשים מאפל לעשות כך. 
בעקבות פלישת פוטין לאוקראינה, אפל השהתה את מכירותיה ברוסיה והגבילה את שירות התשלום של החברה - אפל פיי. בהמשך, אפליקציות רבות הקשורות לחברות רוסיות נכללו בסנקציות של המערב ולא היו זמינות להורדה באפסטור - אם כי "שיבוטים" של האפליקציות האלה כן הצליחו להסתנן לשם בסופו של דבר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה