דיגיטל וטק

חשד למתקפת סייבר על אוניברסיטאות בישראל: זו ההודעה החריגה

מספר אוניברסיטאות בישראל, בהן אוניברסיטת חיפה, דיווחו על  חשד לתקיפות סייבר הגורמות לשיבושים בשירותים מקוונים וניתוקי הרצאות
מערכת ice | 
אבטחת מידע וסייבר (צילום pexels, freepik, pixabay)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", מתקפות הסייבר בישראל עולות מדרגה והערב (חמישי), מספר אוניברסיטאות בישראל, בהן אוניברסיטת חיפה, דיווחו על  חשד לתקיפות סייבר הגורמות לשיבושים בשירותים מקוונים וניתוקי הרצאות. כך פורסם ב"מעריב".

על פי הדיווח, באוניברסיטת חיפה מסרו לסטודנטים כי "כל האוניברסיטאות ישראליות התקפת מניעת שירות (DDOS) כתוצאה מהעמסה של גורמים עוינים את ערוץ התקשורת בין אירופה לבין מחב"א, ספקית האינטרנט של האוניברסיטאות. העומס ירד בהדרגה כתוצאה מפעילות שבוצעה על ידי GEANT (המחב"א האירופאית שמהווה ספקית האינטרנט למחב"א)".
 
כזכור, רק אתמול פרסמנו כי במסגרת מחקר שביצעה חברת מנדיאנט (Mandiant) השייכת לגוגל, זוהתה פעילות ריגול חמורה מצד קבוצת סייבר החשודה כאיראנית, הפועלת לכל הפחות מאז חודש יוני 2022 ותוקפת את מגזרי התעופה, החלל והביטחון במדינות במזרח התיכון, בפרט ישראל ואיחוד האמירויות, וייתכן שגם את טורקיה, הודו ואלבניה.
לפי הדו"ח, פעילות הסייבר משויכת לקבוצה איראנית הנקראת UNC1549 וקשורה לקבוצת Tortoiseshell שזוהתה בעבר עם משמרות המהפכה. הקשר למשמרות המהפכה האיראניות משמעותי בפרט על רקע מלחמת חרבות ברזל ולאור המתיחות בין ישראל ואיראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה