דיגיטל וטק

טיקטוק תיאסר בארה"ב? זו המדינה שכבר חסמה 200 מיליון חשבונות

בתקופה האחרונה ארה"ב עובדת על מנת לאסור על שימוש באפליקציית טיקטוק בשטחה, אך יש מי שכבר עשתה זאת בעבר, ובלי אזהרה מוקדמת. לאחר תקרית אלימה עם סין, הודו החליטה לחסום את טיקטוק בנוסף לכמה אפליקציות סיניות אחרות
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
שלשום (רביעי), בית הנבחרים של ארה"ב העביר הצעת חוק שעלולה להוביל לאיסור שימוש באפליקציית טיקטוק באופן גורף. עם זאת, נראה כי יש מי שלא מתכוונת להמתין לאישור חוקתי זו דווקא הודו, שהחליטה לקחת את המהלך צעד אחד קדימה.
ביוני 2020, לאחר תקרית אלימה במיוחד בגבול הודו-סין שהובילה למותם של 20 חיילים הודים, הממשלה אסרה באופן מפתיע על שימוש באפליקציה הסינית טיקטוק ולעוד כמה אפליקציות סיניות, ובכך מנעה יותר מ-200 מיליון משתמשים במדינה להשתמש באפליקציה.
 
הדבר עורר סערה רבה במדינה משום שאזרחים רבים השתמשו באפליקציה הפופולרית, ורבים מהם ניצלו אותה בשביל להפוך לכוכבי רשת או משפיענים בקהילת הבידור המקומית. עם זאת, בהמשך הם הצליחו למצוא דרכים חלופיות להשתמש בה ורבים חמקו מהאיסור הגורף.
אם תתקבל הצעת החוק בארה"ב, טיקטוק בערך חמישה חודשים להיפרד מחברת האם המקושרת לסין, ByteDance, או שמא ייאסר על חנויות אפליקציות בארצות הברית לארח את האפליקציה בפלטפורמות שלהן. הצעת החוק קובעת הגבלות דומות עבור כל אפליקציה שנשלטת לכאורה על ידי יריבים זרים, כמו סין, איראן, רוסיה או צפון קוריאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה