דיגיטל וטק

טיקטוק תחסם ברחבי ארה"ב? הצעת החוק - והסערה: "זה יפגע במיליונים"

דיון בקונגרס הביא לשולחן הצעה שגררה את תמיכתם של רבים, לפיה ייאסר על חנויות אפליקציות במדינה לשלב את הרשת החברתית בפלטפורמות שלהן. ועדת האנרגיה והמסחר הצביעה פה אחד על קידום המהלך. טיקטוק מצדה, משיבה אש: "מנסים לשלול מ-170 מיליון איש את זכותם החוקתית לחופש הביטוי"
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
מחוקקים בארצות הברית מקדמים תוכנית שעלולה לאסור את השימוש ברשת החברתית טיקטוק ברחבי המדינה. לאחר שנערך דיון בקונגרס, מקורות בבית הלבן ציינו ל-CNN אמש (שישי) שהנשיא ג'ו ביידן מוכן לחתום על החקיקה. אבל האם לאיסור זה יש היתכנות ממשית? ומה מייחד את ההצעה הזו מהפעמים האחרות שקובעי מדיניות ניסו למנוע את אפליקציית שיתוף הווידאו מ-170 מיליון אמריקנים?
 
אם תתקבל, הצעת החוק תיתן לטיקטוק בערך חמישה חודשים להיפרד מחברת האם המקושרת לסין, ByteDance, או שמא ייאסר על חנויות אפליקציות בארצות הברית לארח את האפליקציה בפלטפורמות שלהן. הצעת החוק קובעת הגבלות דומות עבור כל אפליקציה שנשלטת לכאורה על ידי יריבים זרים, כמו סין, איראן, רוסיה או צפון קוריאה.
 
חנויות אפליקציות שמפרות את החקיקה עלולות להיקנס על סמך מספר המשתמשים באפליקציה אסורה. הצעת החוק קובעת קנסות בסך 5,000 דולר לכל משתמש באפליקציה אסורה. כך שבמקרה של טיקטוק, אפל וגוגל עשויות לקבל קנסות של עד 850 מיליארד דולר כל אחת.
 
ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים הצביעה פה אחד על קידום הצעת החוק ביום חמישי. טיקטוק, מצדה, מכנה את החקיקה מתקפה על זכויות התיקון הראשון לחוקה של ארה"ב של משתמשיה. היא השיקה קמפיין קריאה לפעולה בתוך האפליקציה שלה, וקוראת למשתמשים להתקשר לנציגיהם בוושינגטון להתנגד להצעת החוק.
 
משרדים רבים של חברי קונגרס אומרים שהם הוצפו בשיחות. "הממשלה מנסה לשלול מ-170 מיליון אמריקנים את זכותם החוקתית לחופש ביטוי", נכתב בהצהרה של טיקטוק. "זה יפגע במיליוני עסקים, ימנע מאמנים קהל, ויהרוס את פרנסתם של אינספור יוצרים ברחבי הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה