דיגיטל וטק

הבטחה או איום? סין למדינות המערב: "שום כוח לא יכול לעצור אותנו"

על רקע מלחמת השבבים המתמשכת בין סין למדינות המערב, נשיא הרפובליקה העממית אמר לראש ממשלת הולנד: "יצירת חסמים וניתוק שרשראות תעשייתיות יובילו רק לפילוג ועימות". הולנד היא ביתה של ASML, יצרנית גדולה של מכונות ליטוגרפיה. שר המסחר: "מקווים שהצד ההולנדי יוכל לתמוך בחברות במילוי התחייבויותיהן"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן, שי ג'ינפינג (צילום פייסבוק/ג'ו ביידן, pixabay)
נשיא הרפובליקה העממית של סין, שי ג'ינפינג, אמר לראש ממשלת הולנד מארק רוטה כי "שום כוח לא יכול לעצור את ההתפתחות המדעית והטכנולוגית של סין". דבריו מגיעים על רקע מלחמת השבבים מול מדינות המערב, כולל הולנד, ביתה של ASML - היצרנית היחידה של מכונות ליטוגרפיה UV קיצוניות הדרושות לייצור מוליכים למחצה מתקדמים.
"יצירת חסמים טכנולוגיים באופן מלאכותי וניתוק שרשראות תעשייתיות ואספקה יובילו רק לפילוג ועימות", אמר שי לרוטה במהלך פגישה בבייג'ינג ביום רביעי, על פי קריאה שפרסם משרד החוץ של סין. ASML לא אוזכרה בקריאה, אך החברה אמרה בינואר כי נאסר עליה על ידי ממשלת הולנד לשלוח חלק ממכונות הליטוגרפיה שלה לסין.
 
זה בא לאחר שארצות הברית הגבירה את ההגבלות על סוגי המוליכים למחצה שחברות אמריקניות יכולות למכור לסין ולחצה על בעלות בריתה לחוקק משלהן. בגלל הדומיננטיות שלה בשוק, ASML צוטטה על ידי מומחים כאחד הגורמים לקרע הגובר בין סין למערב בנוגע לגישה לטכנולוגיה מתקדמת.
 
"אנו מקווים שהולנד תמשיך לשחק תפקיד פעיל בקידום הבנה הדדית ופיתוח יחסים בונים בין סין ואירופה", אמר שי.  באותו יום, שר המסחר הסיני וואנג וונטאו נפגש עם שר הסחר ההולנדי ג'פרי ואן ליון, וביקש "מסחר רגיל" במכונות ליטוגרפיה, מבלי להזכיר את ASML. "אנו מקווים שהצד ההולנדי יוכל לתמוך בחברות במילוי התחייבויותיהן החוזיות", צוטט וואנג בהקראה מהפגישה באתר משרד המסחר.
 
חלה עלייה במכירות של כלי ייצור השבבים המתקדמים של ASML לסין בשנה שעברה - לפני האיסור ההולנדי. ברבעון הרביעי של 2023, סין היוותה 39% מסך ההכנסות של ASML, לפי החברה. למרות שזה היה מעט נמוך מ-46% ברבעון השלישי, הוא גדל כמעט פי חמישה לעומת 8% ברבעון הראשון. בשנת 2023 כולה, חלקה של סין בהכנסות ASML היה 29%, הכפלה מ-14% ב-2022.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה