רכב

ארה"ב נגד סין: האם יבוא הרכבים החכמים יוגבל?

בצל החשש הגובר בנושאי ביטחון מידע, ממשל ביידן שוקל להגביל יבוא של "מכוניות חכמות" מתוצרת סינית ורכיבים הקשורים אליהן. הערכה: בכירי הממשל דואגים מהיקפי המידע הגדולים שאוספות המכוניות החכמות, כולל מכוניות חשמליות וסוגים נוספים של כלי רכב אוטונומיים
מערכת ice | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock, freepik)
ממשל ביידן שוקל להגביל יבוא של "מכוניות חכמות" מתוצרת סינית ורכיבים הקשורים אליהן, על רקע חששות גוברים בארה"ב לגבי ביטחון מידע, כך דיווחה בלומברג הבוקר (שישי) מפי מקורות המקורבים לנושא. על פי הדיווח, המגבלות יהיו תקפות גם לכלי רכב חשמליים וחלפים שמקורם בסין, ללא קשר למקום בו הורכבו.
המהלך מתרחש על רקע הניסיון למנוע מיצרניות סיניות להכניס מכוניות ורכיבים לתוך ארה"ב דרך מדינות שלישיות כמו מקסיקו. המגבלות עשויות להיות תקפות גם למדינות נוספות לגביהן קיימים חששות אבטחת מידע דומים. לפי דיווח סוכנות הידיעות בלומברג, פקידים אמריקנים חוששים במיוחד מהיקפי המידע הגדולים שאוספות המכוניות החכמות, כולל מכוניות חשמליות וסוגים נוספים של כלי רכב אוטונומיים. 
 
על פי הדיווח ב"כלכליסט", ממשל ביידן מנהל בשנתיים האחרונות "מלחמת שבבים" מול סין - בין השאר הוטלו מגבלות על יצוא שבבים לענקית האסייתית. במקביל מנסה ארה"ב לסייע ליצרניות שבבים שיקימו מפעלים במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה