דיגיטל וטק

המהפכה בדרך? הבינה המלאכותית תשנה את שוק הגיימינג העולמי

טכנולוגיית הבינה המלאכותית, ממשיכה להשתלב ולהשפיע על כל תחום בחיינו. לפי התחזיות, השפעתה על שוק הגיימינג צפויה להיות מהפכנית, אם זה בהיבט הפיתוח ואם זה בסיוע בגידול בהכנסות בשוק. כל הפרטים
מערכת ice | 
משחקי וידאו (צילום פלאש 90)
תעשיית הגיימינג ממשיכה להעלות הילוך ועל פי התחזית של Newzoo, בשנת 2026, התעשייה עומדת להניב הכנסות שנתיות בהיקף של 212.4 מיליארד דולר, כשמרבית הכספים יגיעו מכירות קונסולות ומשחקי מובייל. כבר השנה, צפויות להיות מגמות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות. בראשן, נמצאת טכנולוגיית הבינה המלאכותית שעתידה לסייע למפתחים בקיצור תהליכים, אך למרות היתרונות נראה שהשוק עוד לא מוכן במלואו לשינוי שעתיד לבוא.
יכולותיה הרבות של הבינה המלאכותית היוצרת, עשויה לשנות את פני השטח בעולם הגיימינג. מדובר על מודל בלעדי של שפה, אשר יכול ליצור דמויות אותנטיות בהתאם לאופי המשחק של הגיימר ורק על ידי שימוש בטכנולוגיה. הייחודיות שלה עתידה להשפיע על תוצרי השוק שככול הנראה יהיו קפיצת מדרגה מכל מה שהענף ראה עד כה. בין אם בהצגת התנהגויות חדשות שתואמות למציאות, סביבות דינאמיות למשחק בהתאם לפעולותיהם של השחקנים ומה שניתן לתאר כגמישות משחקית מלאת הבנה של הבינה המלאכותית היוצרת.
  
השימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית איננו חדש בענף ונעשה אל מול דמויות שלא היו נשלטות על ידי השחקן, אך הייחודיות שלה מספקת קיצורי דרך משמעותיים בהוצאתו לפעול של רעיון ובקיצור הזמן הנדרש לכך. יתרה מזאת, בענף שבו ככל שניתן להשקיע יותר כך הצמיחה מגיעה לידי ביטוי מדובר על חיסכון עצום של  משאבים אנושיים וכלכליים, דבר אשר מהווה ג'וקר לחברות שכבר משתמשות בכך.
זירוז יצירת התוכן עשוי להביא להתקדמות, הוזלת עלויות והגעה לפיתוחים איכותיים שיתרמו רבות לאסקפיזם של נפלאות המשחק. בשנה שעברה, דובר למשל על השימוש ב- ChatGPT, שיכול ליצור משחקים שלמים לבדו וגורמים בענף הביעו חששות מהצפה ואף מפיטורים אך נדמה כי בסופו של דבר השחקנים אומרים את המילה האחרונה פעם אחר פעם, והאיכות היא זו שמדברת.
אז רק ניתן לתהות תוך כדי משחק, האם הטוענת לכתר הלוא היא ה- Generative AI תשנה את פני הענף לחלוטין?
נדמה שכמו שהשיח על הרובוט שינצח את האדם קיים כבר עשרות שנים ואנו רואים שיד האדם על העליונה. כך גם השינוי של הענף לא יגיע במהרה. אין ספק כי אנו נראה: חדשנות, יצירתיות בועטת ואף תפקידים חדשים בחברות המובילות אך לא פריצת דרך שתשבור את המוסכמות. עד כה נותר ליהנות מהילד שבנו בכל פעם שאנו נשאבים  מחדש אל תוך המסכים, יום אחרי יום, רגע אחרי רגע.
בשבוע הבא, יתקיים פסגת החדשנות Tel Aviv Sparks Innovation אשר תיערך באקספו תל אביב, בסינמטק וברחבי העיר בין התאריכים 10-12.4. בתמיכתם של רשות החדשנות, מרכז השלטון המקומי ואונ' תל אביב. האירוע מארח עשרות סטארטאפים פורצי דרך, משתתפים ומבקרים מכל העולם, לצד בכירים מעולם ההייטק, משקיעים בינלאומיים, מעצבי דעת קהל ויזמים צעירים. כחלק ממנו יתקיים פאנל עם דמויות מרכזיות בעולם הגיימינג בפאנל    LEVEL UP: THE JOURNEY FROM IDEA TO GAME
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה