דיגיטל וטק

לאחר שלושה עשורים: אפליקציית המסרים הישראלית נסגרת

אחרי כמעט שלושה עשורים, ICQ, אפליקציית המסרים המיידיים האייקונית של שנות ה-90, תסגור את שעריה בקרוב, לאחר שנכנעה לאפליקציות המתחרות. היא פותחה במקור על ידי חברת מיראביליס, לפני שנרכשה על ידי AOL ב-1998
רפאל בן זקרי |  1
תקלה במחשב-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחרי כמעט שלושה עשורים, ICQ, אחת מאפליקציות המסרים המיידיים הפופולריות של שנות ה-90, סוגרת את שעריה. ביום שישי פורסמה באתר ICQ ההודעה כי: "ICQ תפסיק לפעול החל מה-26 ביוני". משתמשים מתבקשים לעבור לפלטפורמות המסרים של VK, החברה הרוסית שרכשה את ICQ מ-AOL בשנת 2010.
זהו סיום פחות מעודד לתוכנה שהחלה את עידן המסרים המיידיים על מחשבים אישיים בשנות ה-90, ופותחה במקור על ידי חברת מיראביליס הישראלית לפני שנרכשה על ידי AOL בשנת 1998 תמורת 407 מיליון דולר.

ICQ רשמה כ-100 מיליון משתמשים בשנת 2001, אך עם הזמן הפסידה למתחרים ולאפליקציות הצ'אט של הסמארטפונים כמו וואטסאפ. בשנת 2010 רכשה VK את ICQ במטרה להחיות אותה מחדש, במיוחד בשוק הרוסי שבו הייתה פופולרית. בשנת 2014 היא פיתחה יישומי מובייל של ICQ שסייעו לה לצמוח עוד קצת, אך לאחר מספר ניסיונות, היישומים הוסרו מה-AppStore ומ-Google Play.
VK לא סיפקה תגובה לסגירת ICQ, אך נראה כי היא מעדיפה לסגור את האפליקציה מאשר להמשיך להשקיע בה. כיום מפעילה החברה הרוסית פלטפורמה חברתית דמויית פייסבוק ומסנג'ר עם מעל ל-10 מיליון הורדות ב-Google Play.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעשו אנטי וירוס יעיל לכל המכשירים ובחינם ושישדרגו את אפליקצית וואלה. כדי שהתגובות יהיו יותר יעילות!!!!
    סגור