דיגיטל וטק

7 דולרים לחודש: מודל המנויים של סמסונג שיכבוש את השוק?

תוכנית המנויים החדשה של סמסונג כובשת את דרום קוריאה, עם קפיצה חדה בביקוש לטלוויזיות פרימיום תמורת תשלום חודשי נמוך. האם המודל הזה יגיע גם לישראל, ומה זה אומר על עתיד שוק טלוויזיות היוקרה?
רפאל בן זקרי | 
Samsung microLED TV (צילום Samsung)
סמסונג מדווחת על הצלחה גוברת למודל המנויים לרכישת טלוויזיות יוקרה בדרום קוריאה. מאז השקת תוכנית "AI Subscription Club" בדצמבר 2024, שיעור הרוכשים שבחרו במנוי חודשי במקום רכישה חד-פעמית קפץ מ-20% ל-50% בתוך חודשיים בלבד. נוסף לכך, התוכנית תרמה לעלייה של 10% במכירות טלוויזיות הפרימיום של החברה. במסגרת המנוי, ניתן להשתמש בדגמי טלוויזיות ה-AI של סמסונג, הכוללות תכונות מתקדמות כמו תרגום בזמן אמת, חיפוש חכם וניטור ביתי, תמורת כ-7 דולר בחודש בלבד. יתרון משמעותי נוסף שמושך לקוחות הוא אחריות חינם על תיקונים למשך חמש שנים.
המודל של רכישת מוצרי אלקטרוניקה דרך מנוי חודשי אינו חדש – בשנים האחרונות חברות כמו אפל וגוגל החלו להציע חבילות דומות לסמארטפונים ולמחשבים. עם זאת, ההצלחה של סמסונג בתחום הטלוויזיות היא ייחודית, ומעידה על שינוי תפיסתי בקרב הצרכנים, המעדיפים התחייבות ארוכת-טווח על פני הוצאה חד-פעמית גדולה. מדובר במהלך שמתאים במיוחד לדור הצעיר, שמורגל למודלים של מנוי בשירותי סטרימינג ומוזיקה, וכעת מרחיב את הגישה הזו גם למוצרי אלקטרוניקה ביתיים.
האם נראה מהלך דומה גם בישראל? השוק המקומי אמנם מתאפיין בצרכנים שמחפשים מבצעים אגרסיביים ברכישות גדולות, אך גם כאן יש מגמה גוברת של שירותי מנוי בתחומים שונים. חברות הסלולר והאינטרנט כבר מציעות מודלים דומים למכשירים ניידים. אם סמסונג או מתחרותיה ישיקו מודל כזה בישראל, מעניין יהיה לראות האם הוא יתקבל כהזדמנות כלכלית או כהוצאה נוספת שלא משתלמת בטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה