דיגיטל וטק
הטכנולוגיה הישראלית שמשנה את העולם: "פתרון לעשרות מיליוני רכבים"
אפולו פאוור, שעוסקת באנרגיה סולארית ניידת, חתמה לאחרונה על הסכם ענק עם ZF הגרמנית. בשיחה עם המנכ"ל עודד רוזנברג, נחשף החזון: שכל גג רכב בעולם יישא עליו טכנולוגיה כחול-לבן
זה לא סוד שכלי רכב תעשייתיים, ממשאיות כבדות ועד אוטובוסים, צורכים כמויות עצומות של דלק ומייצרים זיהום משמעותי – במיוחד כשמדובר בציי רכב שפועלים ללא הפסקה. למרות הדרישה ההולכת וגוברת לפתרונות אנרגיה נקייה, השוק הזה נותר שנים מאחור, בין היתר בגלל מגבלות טכנולוגיות. אפולו פאוור הישראלית מציעה גישה אחרת לאתגר הזה, בדמות יריעה סולארית גמישה ועמידה במיוחד, שמאפשרת ייצור חשמל נקי גם תוך כדי תנועה.
לאחרונה הודיעה החברה כי נבחרה לשמש כספק הבלעדי של ענקית הטכנולוגיה הגרמנית ZF למערכות סולאריות על רכבים מסחריים – בעסקה בהיקף של עשרות מיליוני אירו. בשיחה עם ice, מספר מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, איך הצליחו לגבור על מתחרים בינלאומיים, מה הופך את הטכנולוגיה שלהם לבלתי ניתנת לחיקוי, ואיך כל זה עשוי לשנות את הדרך שבה אנחנו מייצרים ומנצלים אנרגיה – גם תוך כדי תנועה.
ברשימה של הגדולים
המינוי כספק בלעדי של ZF הגרמנית מכניס את אפולו פאוור לליגת העל של תחום האנרגיה הסולארית לרכב. לדברי רוזנברג, הבחירה לא הייתה מקרית: "הדבר הראשון והעיקרי ביותר, הם התאים הסולאריים הגמישים שפיתחנו בטכנולוגיה פורצת דרך, שבנקודת הזמן הנוכחית, מהווים פתרון ייחודי ללא תחרות משמעותית המוכרת לנו בשוק העולמי".
המינוי כספק בלעדי של ZF הגרמנית מכניס את אפולו פאוור לליגת העל של תחום האנרגיה הסולארית לרכב. לדברי רוזנברג, הבחירה לא הייתה מקרית: "הדבר הראשון והעיקרי ביותר, הם התאים הסולאריים הגמישים שפיתחנו בטכנולוגיה פורצת דרך, שבנקודת הזמן הנוכחית, מהווים פתרון ייחודי ללא תחרות משמעותית המוכרת לנו בשוק העולמי".
לטענתו, הייחודיות הזו יצרה יתרון תחרותי מובהק בעיני ZF, אך לא רק היא הכריעה. "הניסיון המוכח שלנו בתעשיית הרכב היווה גורם מכריע נוסף", הוא מוסיף, ומצביע על עבודת החברה עם לקוחות דוגמת נסטלה, תנובה, אסם, יוניליוור ושטראוס: "הכרת האקוסיסטם אפשרה לנו להבין את הציפיות ולעמוד בהן ברמה ש-ZF, חברה הדוגלת באיכות ללא פשרות, דרשה מאיתנו".
המבחן האחרון היה הוכחת יכולת ייצור רחבה. "ZF ביקשה להתרשם שנוכל לעמוד בהיקפי הייצור שהם צופים בשנים הקרובות", אומר רוזנברג. "המפעל החדש שהקמנו במבוא כרמל מהווה את הבסיס לכך ומאפשר לנו לעמוד בפוטנציאל הייצור שהוגדר". לדבריו, השילוב בין טכנולוגיה ייחודית, ניסיון תעשייתי ויכולת ייצור מוכחת, "יצר פתרון אינטגרטיבי שהתאים לדרישות של ZF".
פאנלים גמישים ועמידים בנסיעות
היתרון המרכזי של הטכנולוגיה שפיתחה אפולו פאוור טמון בגמישות ובעמידות שלה לתנאי סביבה קשים במיוחד. "בעוד שפאנלים סולאריים רגילים נהרסים במהירות כאשר הם חשופים לרעידות ולתנאים הקשים שמאפיינים משאיות ואוטובוסים, התאים הגמישים שלנו מיועדים דווקא לסביבה המאתגרת הזו", מסביר רוזנברג. לדבריו, הגמישות הטבועה ביריעה מאפשרת לה להתמודד עם זעזועים, רעידות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מבלי להישבר או להתקלקל – מה שמוביל ליציבות תפעולית ממושכת.
היתרון המרכזי של הטכנולוגיה שפיתחה אפולו פאוור טמון בגמישות ובעמידות שלה לתנאי סביבה קשים במיוחד. "בעוד שפאנלים סולאריים רגילים נהרסים במהירות כאשר הם חשופים לרעידות ולתנאים הקשים שמאפיינים משאיות ואוטובוסים, התאים הגמישים שלנו מיועדים דווקא לסביבה המאתגרת הזו", מסביר רוזנברג. לדבריו, הגמישות הטבועה ביריעה מאפשרת לה להתמודד עם זעזועים, רעידות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מבלי להישבר או להתקלקל – מה שמוביל ליציבות תפעולית ממושכת.
כבר מהיום הראשון, הוא מוסיף, חזון החברה היה להפוך כל משטח תחת השמש ליצרן אנרגיה. "עולם הרכב המסחרי התגלה כאחד משווקי היעד המעניינים ביותר. מאות מיליוני כלי רכב שנמצאים מדי יום תחת השמש הקופחת וזקוקים לאנרגיה במקום הנסיעה עצמו – משאיות קירור הדורשות הפעלת מערכות קירור, משאיות חלוקה עם ליפטים חשמליים ואוטובוסים המפעילים מצלמות ומחשבים, כולם צרכני אנרגיה פעילים שיכולים להפיק תועלת ישירה מייצור אנרגיה סולארית".
לדבריו רוזנברג, פאנלים רגילים נשברים בתנאים כאלה: "הטכנולוגיה הגמישה שפיתחנו פתרה בדיוק את הבעיה הזו, ויצרה פתרון עמיד שמתמודד עם האתגרים הייחודיים של הרכב המסחרי תוך מתן מענה אנרגטי יעיל במקום הצורך".
מאמריקה לאירופה: ההסכם שפותח לחברה דלתות
ההסכם עם ZF לשוק ה-After Market מהווה עבור אפולו פאוור קפיצת מדרגה של ממש, הן בהיבט הכלכלי והן מבחינת החדירה לשווקים חדשים. "ZF מחזיקה באלפי נקודות התקנה ברחבי העולם למשאיות ואוטובוסים ומשפיעה על מיליוני כלי רכב", אומר רוזנברג. לדבריו, החיבור לרשת הגלובלית של החברה הגרמנית מקנה לאפולו גישה ישירה לשוק האירופי הגדול, ובשילוב עם הפעילות הקיימת של החברה באמריקה, עשוי להוות בסיס להתרחבות עתידית למדינות נוספות בעולם.
ההסכם עם ZF לשוק ה-After Market מהווה עבור אפולו פאוור קפיצת מדרגה של ממש, הן בהיבט הכלכלי והן מבחינת החדירה לשווקים חדשים. "ZF מחזיקה באלפי נקודות התקנה ברחבי העולם למשאיות ואוטובוסים ומשפיעה על מיליוני כלי רכב", אומר רוזנברג. לדבריו, החיבור לרשת הגלובלית של החברה הגרמנית מקנה לאפולו גישה ישירה לשוק האירופי הגדול, ובשילוב עם הפעילות הקיימת של החברה באמריקה, עשוי להוות בסיס להתרחבות עתידית למדינות נוספות בעולם.
שוק של מיליארדים, יעד מדויק
היקף הפוטנציאל הגלום בשוק שאליו פונה אפולו פאוור עצום, ורוזנברג לא מהסס להצהיר על השאיפות. "השוק שעומד לפנינו הוא משמעותי. ישנם עשרות מיליוני משאיות ואוטובוסים שהפתרון שלנו יכול להתאים להם", הוא אומר. לדבריו, קהל היעד האידיאלי הוא "כלים יחסית חדשים, עם עד שנתיים על הכביש" – כלומר כלי רכב שעדיין יש להם אורך חיים משמעותי והתקנת המערכת תוכל להניב בהם תועלת ארוכת טווח.
היקף הפוטנציאל הגלום בשוק שאליו פונה אפולו פאוור עצום, ורוזנברג לא מהסס להצהיר על השאיפות. "השוק שעומד לפנינו הוא משמעותי. ישנם עשרות מיליוני משאיות ואוטובוסים שהפתרון שלנו יכול להתאים להם", הוא אומר. לדבריו, קהל היעד האידיאלי הוא "כלים יחסית חדשים, עם עד שנתיים על הכביש" – כלומר כלי רכב שעדיין יש להם אורך חיים משמעותי והתקנת המערכת תוכל להניב בהם תועלת ארוכת טווח.
רוזנברג רואה ב-ZF לא רק לקוח, אלא שותף אסטרטגי מהותי. "הם מחזיקים בגישה ישירה לציים גדולים מאוד באירופה ובמדינות נוספות", הוא מדגיש, ומסביר כי שיתוף הפעולה עשוי להיות גורם קריטי בהחדרת הטכנולוגיה לשוק רחב: "מימוש הפוטנציאל בהסכם עימם עשוי לאפשר לנו לחדור לשוק בהיקף משמעותי ולהגיע לקהל הרחב של בעלי ציי הרכב המסחריים שיכולים להפיק תועלת מהטכנולוגיה שלנו".
לא רק משאיות
מלבד השוק המסחרי, אפולו פאוור פועלת גם להרחבת הפעילות לתחומים נוספים. "אנחנו משקיעים למשל מאמצים גדולים בשוק הקרוואנים", אומר רוזנברג. לדבריו, בתחום זה מתקיים שיתוף פעולה עם חברת ליפרט, שמובילה את השוק בארצות הברית.
מלבד השוק המסחרי, אפולו פאוור פועלת גם להרחבת הפעילות לתחומים נוספים. "אנחנו משקיעים למשל מאמצים גדולים בשוק הקרוואנים", אומר רוזנברג. לדבריו, בתחום זה מתקיים שיתוף פעולה עם חברת ליפרט, שמובילה את השוק בארצות הברית.
עוד ב-
"הטכנולוגיה הגמישה שפיתחנו מתאימה לכל יישום שדורש פתרון סולארי עמיד בתנאי סביבה מאתגרים", הוא מסביר, ומוסיף כי בזכות כך, "אנחנו רואים פוטנציאל להרחבה לתחומים נוספים שבהם פאנלים רגילים אינם יכולים לעמוד בדרישות הטכניות והסביבתיות הנדרשות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



