דיגיטל וטק

חברת התעופה מסתבכת: שישה מיליון נוסעים בסיכון?

פרצת אבטחה חמורה במוקד שירות חיצוני של קוונטס חשפה מידע אישי רגיש של מיליוני לקוחות – ונקשרת לשם מוכר בעולם הסייבר. האם החברה תצליח לפעול בזמן?
רפאל בן זקרי | 
טיסות (צילום shutterstock)
פרצת אבטחה חמורה שהתגלתה במאגר מידע של מוקד שירות חיצוני של חברת התעופה האוסטרלית קוונטס (Qantas) חשפה פרטי זיהוי של כשישה מיליון לקוחות. על פי הודעת החברה, המידע שנחשף כולל שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון, תאריכי לידה ומספרי מועדון נוסע מתמיד. עם זאת, לא נחשפו פרטי כרטיסי אשראי, מידע פיננסי או מספרי הדרכון של הלקוחות.
הפריצה, שהתרחשה דרך ספק חיצוני, ככל הנראה בוצעה על ידי קבוצת האקרים בשם "Scattered Spider", הידועה בכך שהיא תוקפת חברות בתחומי התעופה והתחבורה. לדברי קוונטס, הפריצה זוהתה ביום שני, אז נרשמה פעילות חשודה בפלטפורמה של מוקד השירות. החברה טוענת כי נקטה בצעדים מידיים להגבלת הגישה למערכת שנפגעה, וכי יתר מערכות קוונטס נותרו בטוחות.
למרות שעדיין לא ברור מה היקף הפגיעה המדויק, בקוונטס מעריכים כי מדובר ב"נפח משמעותי" מתוך ששת מיליון הרשומות הקיימות במערכת שנפרצה. לקוחות שנפגעו צפויים לקבל הודעה בהמשך היום, ויוצעו להם הנחיות לצמצום סיכוני גניבת זהות.
התקרית דווחה גם לרשויות הרלוונטיות באוסטרליה, בהן המרכז הלאומי לאבטחת סייבר, נציבות המידע הפדרלית והמשטרה הפדרלית, שפתחה בחקירה פלילית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה