דיגיטל וטק

יפן בקאמבק חדשני ומפתיע: זה הפיתוח שיטלטל את עולם הרכב?

שני עשורים אחרי שנכשלה בפריצה לשוק, ההמצאה היפנית חוזרת – עם מנועים בכל גלגל, טווח נסיעה ארוך והבטחה למחיר נגיש. האם זו ההזדמנות של יפן לכבוש מחדש את זירת הרכב החשמלי העולמית?
רפאל בן זקרי | 
רכב חשמלי (צילום shutterstock)
שני עשורים לאחר שפיתח מכונית חשמלית פורצת דרך, החזון של הפרופסור היפני הירושי שימיזו מקבל חיזוק חדש: חברת Green Science Alliance השיקה את חברת-הבת e-Gle Tech, שמציבה לעצמה מטרה שאפתנית – להביא לשוק רכבים חשמליים בעלי טווח נסיעה ארוך ומחיר נגיש, באמצעות טכנולוגיית הנעה חדשנית.
e-Gle Tech מבקשת להחיות את עקרונות ה-Eliica – רכב-על שפיתח שימיזו בשנת 2004, שבו כל גלגל כלל מנוע עצמאי (in-wheel motor). המערכת אפשרה ל-Eliica להגיע למהירויות הגבוהות משל פורשה 911, והוכיחה כבר אז את הפוטנציאל של רכבים חשמליים להתחרות ברכבי ביצועים מסורתיים.
למרות החזון, ניסיונותיו של שימיזו להחדיר את הטכנולוגיה לשוק המסחרי דרך חברת SIM Drive נתקלו בהתנגדות מצד תעשיית הרכב היפנית ובקשיים כלכליים. כעת, Green Science Alliance מבקשת להחיות את הרעיון – עם סוללות מהדור הבא ופתרונות ייצור חסכוניים שיאפשרו ייצור המוני של רכבים מתקדמים.
בעוד שחברות מובילות כמו טסלה ו-BYD מובילות את מהפכת הרכב החשמלי, המהלך של e-Gle Tech עשוי להכניס לתחום כוחות רעננים עם דגש על טכנולוגיות קצה ויעילות הנעה גבוהה – ולבסס מחדש את יפן כשחקנית מובילה בזירת הרכב החשמלי העולמית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה