דיגיטל וטק

כמה כסף מגלגלות אפליקציות ה-AI בשנה?

השימוש באפליקציות בינה מלאכותית ממשיך לעלות, וההכנסות שלהן הוכפלו במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה. בדקנו כמה כסף הן מרוויחות. לא תאמינו מי במקום השני
רוי שיינמן |  1
GPT על רקע איחוד האמירויות (צילום Shutterstock)
הבינה המלאכותית כבר נמצאת כמעט בכל מקום שאליו נסתכל. היא משולבת בתהליכים כמעט בכל סקטור בתעשייה, אם כי ביום-יום רובנו משתמשים בה בעיקר דרך הצ'אט בוטים: ChatGPT, קלוד, ג'מיני ואחרים.
כל הבוטים הללו זמינים בדפדפן, אך חלקנו מעדיפים את הנוחות של שימוש באפליקציה בטלפון הנייד. למעשה, במחצית הראשונה של השנה מספר ההורדות של האפליקציות הללו הגיע ל-1.7 מיליארד, עלייה משמעותית לעומת 1 מיליארד הורדות במחצית השנייה של 2024, ובעוד השמות הגדולים שהוזכרו מובילים מבחינה טכנולוגית ומבחינת שימוש, במכשירים הניידים יש שחקנים אחרים בפסגת הפירמידה.
לפי מחקר של פירמת Sensor Tower, המובילה הלא מפתיעה מבחינת שימוש במכשירים הסלולריים היא ChatGPT, שהמשתמשים שלה נכנסו לאפליקציה בממוצע בכ-12 ימים בחודש במחצית הראשונה של 2025. במקום השני שם מפתיע: Character AI של היזם הישראלי נועם שזיר.
האפליקציה מאפשרת למשתמשים לדבר עם גרסאות וירטואליות של מפרסמים, ובשנה שעברה היא חתמה על הסכם בהיקף של כ-2.7 מיליארד דולר שבין היתר מאפשר לגוגל שימוש בטכנולוגיה. לפי הנתונים, המשתמשים נכנסו לאפליקציה בממוצע בכ-10 ימים בחודש במהלך המחצית הראשונה של השנה.
במקום השלישי PolyBuzz, שמספקת שירות דומה, עם כניסות ב-8 ימים בממוצע בחודש, ואחריה דיפסיק הסינית עם כ-7 ימים בממוצע בחודש, כשבמקום החמישי פרפלקסיטי עם מספר כניסות ממוצע דומה.
במחקר ציינו שהדומיננטיות של ChatGPT כל כך גדולה, עדי כדי כך שהשימוש באפליקציה דומה לרמות השימוש באפליקציות פופולאריות אחרות כמו X או רדיט, כשרק לגוגל עצמה יש נתוני שימוש חודשיים גבוהים יותר. 
המגמה הזו מתכתבת עם אחד החששות הגדולים של גוגל - המשתמשים עוברים לקבל את המידע שלהם משיחה דרך הצ'אטים, ולא דרך מנוע החיפוש שלה: בעוד ב-2024 מספר הדקות הממוצע שמשתמשים מבלים ביום ב-ChatGPT עמד על כ-10.1 לעומת 18.5 בדפדפנים ומנועי חיפוש, במחצית הראשונה של 2025 ChatGPT זינק ל-16 דקות ביום, בעוד הדפדפנים ומנועי החיפוש ירדו ל-18.2 דקות ביום.

קרדיט: Sensor Tower
הגידול הזה מתורגם גם לגידול בהכנסות: במחצית הראשונה של 2025 הכניסו אפליקציות ה-AI השונות סך של כ-1.87 מיליארד דולר, לעומת 932 מיליון דולר במחצית השנייה של 2024. המשתמשים בילו מעל 15.6 מיליארד שעות באפליקציות בתקופה הזו זינוק לעומת 8.5 מיליארד שעות במחצית השנייה של 2024. 
אסיה היא השוק הכי גדול של האפליקציות האלו עם נתח שוק של כ-42.6%, כשקצב הגידול במספר ההורדות במחצית הראשונה של השנה עמד שם על כ-80%, לעומת 51% באירופה ו-39% בצפון אמריקה.
למרות שההכנסות עדיין לא מהותיות, ברור לגמרי למה ענקיות הטכנולוגיה ממשיכות להשקיע סכומי עתק בתשתיות ופיתוחי בינה מלאכותית. במקביל להתקדמות הטכנולוגית החברות גם בונות מודלים עסקיים שיאפשרו להן להרוויח, היום הדרך העיקרית היא לגבות תשלום חודשי עבור שימוש במודל, אבל בעתיד מודלי ההכנסות עשויים להיות שונים יותר ומניבים הרבה יותר. בינתיים, גם המשקיעים שותפים לאופטימיות, כשהם הקפיצו את מניות הטכנולוגיה כמו אחרי הדוחות שלהן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גוגל לא מבינה למה פחות משתמשים בה? תנו להם טיפ
    דג ברשת 08/2025/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להפסיק לתת תוצאות של גורמים משלמים בכל הדפים (כן, כמה) הראשונים. לפני כמה חודשים הם שינמכו את תוצאות החיפוש אצלם בגוגל, מקדמים רק מי שמשלם להם, והרבה עוברים לכליחיפוש אחרים ובלי טובות של ה- AI של גוגל שהוא יורת מטריד מאשר מועיל.
    סגור