דיגיטל וטק

69% כבר לא נכנסים לאתרים: גוגל מחסלת את אתרי החדשות?

גוגל פרסמה הבהרה חריגה, שבה טענה כי פיצ’ר ה-AI לא פוגע בטראפיק לאתרים – למרות הנתונים שמצביעים לכאורה אחרת. בצל הירידה המתמשכת בכניסות לאתרי חדשות ותוכן, זה הסדק הראשון במודל הפתוח של הרשת?
רפאל בן זקרי | 
גוגל באזהרה (צילום shutterstock)
גוגל פרסמה פוסט חדש שבו היא דוחה טענות שלפיהן תכונות הבינה המלאכותית החדשות במנוע החיפוש שלה גורמות לירידה בטראפיק האורגני לאתרי חדשות ותוכן. לטענתה, היקף ההקלקות הכולל נותר יציב משנה לשנה, ואף חל שיפור באיכות ההקלקות.
​ההצהרה באה בתגובה לדוחות שטוענים כי עלייתם של מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית וצ’אטבוטים כמו ChatGPT גורמת לפגיעה בתעבורת הגולשים לאתרים, אך בגוגל טוענים שמדובר במסקנות שגויות המבוססות על "מתודולוגיה פגומה או דוגמאות חריגות".
בשנה החולפת שילבה גוגל במנוע החיפוש את פיצ'ר AI Overviews, המציג סיכומי תשובות בראש תוצאות החיפוש בהתבסס על מודלי שפה מתקדמים, במטרה לחסוך מהמשתמשים את הצורך להיכנס לאתרים חיצוניים.
עם התרחבות התפוצה של הפיצ'ר לעוד ועוד מדינות, כולל ישראל, מומחים החלו להזהיר כי הפיצ’ר פוגע ישירות במודל הכלכלי של אתרי חדשות ותוכן. גם בגוגל מודים כי ישנם אתרים שאיבדו כניסות, לצד אחרים שהרוויחו, ומדגישים כי המשתמשים כיום מעדיפים תוכן אותנטי כמו פורומים, פודקאסטים ורשתות חברתיות - מגמה שמתעצמת בעיקר בקרב צעירים.
לפי נתוני Similarweb, שיעור החיפושים שמסתיימים ללא הקלקה על אתרי חדשות עלה מ-56% במאי 2024 ל-69% במאי 2025, נתון שממחיש את התבססות גוגל כפלטפורמה סגורה. מנגד, החברה מקדמת פתרונות חלופיים עבור מו"לים, בהם הרשמה לניוזלטרים ותשלומים זעירים, אך נכון לעכשיו נראה שאין תחליף ממשי לטראפיק שאבד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה