דיגיטל וטק

מיקרוסופט התגברה על התקלה: התעלומה בים האדום נפתרה?

לאחר יממה של שיבושים בשירותי הענן שלה, מיקרוסופט הכריזה על פתרון התקלה. מה גרם לשיבושים הקשים שנראו באזור המזרח התיכון, מה אירע לכבלי התקשורת התת-ימיים, והאם באמת אפשר להאשים את החות'ים?
רפאל בן זקרי | 
כבל תת ימי של מיקרוסופט (צילום אילוסטרציה, AI)
מיקרוסופט הודיעה כי פלטפורמת הענן שלה, Azure, חזרה לפעילות רגילה לאחר אירוע שבו נחתכו כבלי תקשורת תת-ימיים בים האדום. החברה דיווחה על "פגיעה בסיבים תת-ימיים" כבר ביום שבת בבוקר, דבר ששיבש את השירות באזור המזרח התיכון וגרם ל"עלייה בזמני ההשהיה" (Latency) עבור המשתמשים. מיקרוסופט הצליחה להפנות את תעבורת הנתונים דרך נתיבים חלופיים, וכתוצאה מכך הבעיה נפתרה עוד באותו הערב.
החברה לא פירטה מה גרם לנזק לכבלים. כבלים תת-ימיים אלה מונחים על קרקעית האוקיינוס וממלאים תפקיד קריטי בהעברת כמויות עצומות של נתונים ברחבי העולם. בעוד שלעיתים נזקים מסוג זה נגרמים כתוצאה מעגינת ספינות, היו בעבר מקרים שבהם הכבלים נחתכו במכוון. לדוגמה, בשנת 2024, הממשלה המוכרת של תימן טענה כי החות'ים היו אחראים לניתוק כבלים בים האדום.
במקרה הנוכחי, מיקרוסופט הצליחה להחזיר את השירות במהירות. עם זאת, היא הבהירה שתיקון של כבלים תת-ימיים יכול לקחת זמן, וציינה כי תמשיך לנטר, לאזן ולייעל את הניתובים כדי לצמצם את הפגיעה בלקוחות ככל הניתן.
חברות טכנולוגיה רבות תלויות בנתיבים אלו כדי לספק שירותים קריטיים, וכל שיבוש בהם עלול לגרום להשבתה נרחבת. המקרה הנוכחי מדגיש את החשיבות העצומה של תשתיות תקשורת ימיות לכלכלה העולמית ואת הפגיעות שלהן, ומזכיר כי מאחורי שירותי ענן ווירטואליים עומדת תשתית פיזית רגישה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה